De WTO is van mening dat China met de importheffingen de internationale handelsregels heeft geschonden. China legde in 2011 importheffingen op bij de invoer van in de VS gebouwde sportieve terreinwagens (suv's) van de Amerikaanse autoproducenten General Motors (GM) en Chrysler. Inmiddels zijn die heffingen verlopen. China was destijds van mening dat GM en Chrysler overheidssubsidies hadden ontvangen en hun auto's op de Chinese markt dumpten, wat schadelijk is voor de eigen auto-industrie. China is de op één na grootste exportmarkt voor Amerikaanse auto's met een waarde van 8,6 miljard dollar (6,3 miljard euro) in 2013. (Belga)

De WTO is van mening dat China met de importheffingen de internationale handelsregels heeft geschonden. China legde in 2011 importheffingen op bij de invoer van in de VS gebouwde sportieve terreinwagens (suv's) van de Amerikaanse autoproducenten General Motors (GM) en Chrysler. Inmiddels zijn die heffingen verlopen. China was destijds van mening dat GM en Chrysler overheidssubsidies hadden ontvangen en hun auto's op de Chinese markt dumpten, wat schadelijk is voor de eigen auto-industrie. China is de op één na grootste exportmarkt voor Amerikaanse auto's met een waarde van 8,6 miljard dollar (6,3 miljard euro) in 2013. (Belga)