De autobouwer heeft een "digitale sleutel" ontworpen, die het voor de postbode of andere pakjesbezorgers mogelijk moet maken om een auto te lokaliseren en een enkele keer te openen. "Via een smartphone of tablet zal de eigenaar van de wagen op de hoogte gebracht worden wanneer een leveringsbedrijf iets wil afleveren of nemen in de auto", klinkt het. "Nadat de levering geaccepteerd is, wordt een digitale sleutel doorgegeven en kan de wagen geopend en weer gesloten worden. Eens de levering afgerond verdwijnt de digitale sleutel." Volvo hoopt met het systeem een antwoord te kunnen bieden op het probleem dat veel mensen overdag niet thuis zijn en geen leveringen kunnen aannemen. Volgens Volvo bedraagt de kost van dergelijke vergeefse leveringen voor de bedrijven in de sector jaarlijks een miljard euro. (Belga)

De autobouwer heeft een "digitale sleutel" ontworpen, die het voor de postbode of andere pakjesbezorgers mogelijk moet maken om een auto te lokaliseren en een enkele keer te openen. "Via een smartphone of tablet zal de eigenaar van de wagen op de hoogte gebracht worden wanneer een leveringsbedrijf iets wil afleveren of nemen in de auto", klinkt het. "Nadat de levering geaccepteerd is, wordt een digitale sleutel doorgegeven en kan de wagen geopend en weer gesloten worden. Eens de levering afgerond verdwijnt de digitale sleutel." Volvo hoopt met het systeem een antwoord te kunnen bieden op het probleem dat veel mensen overdag niet thuis zijn en geen leveringen kunnen aannemen. Volgens Volvo bedraagt de kost van dergelijke vergeefse leveringen voor de bedrijven in de sector jaarlijks een miljard euro. (Belga)