"De nieuwe dochter, die Dongfeng Commercial Vehicles (DFCV) gaat heten, zal Dongfengs sterke positie in China en knowhow combineren met de technologische expertise en internationale aanwezigheid van Volvo", meent Volvo-CEO Olof Persson. "DFCV zal zowel in als buiten China een uitstekend groeipotentieel hebben." De transactie is nog niet helemaal afgerond. Ze moet eerst nog de goedkeuring krijgen van de Chinese autoriteiten en antitrustagentschappen. Volvo verwacht dat alles binnen het jaar helemaal zal afgerond zijn. Volvo, dat ook in Gent vrachtwagens produceert, betaalt 670 miljoen euro voor zijn aandeel in de Dongfeng-dochter. De Zweedse vrachtwagenbouwer is nu al de derde grootste fabrikant van zware vrachtwagens, met 180.000 verkochte vrachtwagens in 2011. Dongfeng was in 2011 de tweede grootste, met 186.000 verkochte vrachtwagens. Ongeveer 142.000 daarvan werden geproduceerd door dat deel van het bedrijf dat opgenomen zal worden door DFCV. (BGY)

"De nieuwe dochter, die Dongfeng Commercial Vehicles (DFCV) gaat heten, zal Dongfengs sterke positie in China en knowhow combineren met de technologische expertise en internationale aanwezigheid van Volvo", meent Volvo-CEO Olof Persson. "DFCV zal zowel in als buiten China een uitstekend groeipotentieel hebben." De transactie is nog niet helemaal afgerond. Ze moet eerst nog de goedkeuring krijgen van de Chinese autoriteiten en antitrustagentschappen. Volvo verwacht dat alles binnen het jaar helemaal zal afgerond zijn. Volvo, dat ook in Gent vrachtwagens produceert, betaalt 670 miljoen euro voor zijn aandeel in de Dongfeng-dochter. De Zweedse vrachtwagenbouwer is nu al de derde grootste fabrikant van zware vrachtwagens, met 180.000 verkochte vrachtwagens in 2011. Dongfeng was in 2011 de tweede grootste, met 186.000 verkochte vrachtwagens. Ongeveer 142.000 daarvan werden geproduceerd door dat deel van het bedrijf dat opgenomen zal worden door DFCV. (BGY)