"Belgische bedrijven schieten in actie en investeren massaal in hun online aanwezigheid, terwijl de crisis verder woedt", merkt Email-Brokers op. In België is het aantal actieve sites het afgelopen jaar gestegen tot 755.000. "Zo haalt België een historische achterstand op op het vlak van online aanwezigheid." Toch is er nog werk aan de winkel. Zo wijst Email-Brokers erop dat bij 71 pct van de bedrijven met een site de laatste update meer dan een jaar oud is. Daarnaast is ook 79 procent van de websites illegaal, waarmee Email-Brokers bedoelt dat ze het niet nauw nemen met de geldende wetgeving, zoals contactgegevens niet vermelden. De forse groei van e-commerce wordt verklaard door "een duidelijke mentaliteitswijziging, de wil tot diversificatie en consolidatie van de verkoopkanalen". De stijging van het aantal bedrijven met een Facebookpagina wordt gekoppeld aan "bewustwording van de markten". Uit de barometer blijkt ook dat 82 pct van de bedrijven die in 2013 failliet gingen, geen online aanwezigheid hadden. Email-Brokers voegt daar wel aan toe dat een site geen garantie is op succes. (Belga)

"Belgische bedrijven schieten in actie en investeren massaal in hun online aanwezigheid, terwijl de crisis verder woedt", merkt Email-Brokers op. In België is het aantal actieve sites het afgelopen jaar gestegen tot 755.000. "Zo haalt België een historische achterstand op op het vlak van online aanwezigheid." Toch is er nog werk aan de winkel. Zo wijst Email-Brokers erop dat bij 71 pct van de bedrijven met een site de laatste update meer dan een jaar oud is. Daarnaast is ook 79 procent van de websites illegaal, waarmee Email-Brokers bedoelt dat ze het niet nauw nemen met de geldende wetgeving, zoals contactgegevens niet vermelden. De forse groei van e-commerce wordt verklaard door "een duidelijke mentaliteitswijziging, de wil tot diversificatie en consolidatie van de verkoopkanalen". De stijging van het aantal bedrijven met een Facebookpagina wordt gekoppeld aan "bewustwording van de markten". Uit de barometer blijkt ook dat 82 pct van de bedrijven die in 2013 failliet gingen, geen online aanwezigheid hadden. Email-Brokers voegt daar wel aan toe dat een site geen garantie is op succes. (Belga)