Uit de studie blijkt dat vooral kleding, mode- en schoonheidsproducten, interieurproducten en speelgoed het erg goed doen. Daarnaast worden ook diensten, zoals tickets en verzekeringen, via smartphones en tablets verhandeld. Drie kwart van de handelaars was tevreden over de resultaten van hun mobiele handel, of een stijging met 18 procent ten opzichte van 2011. "Onder invloed van technologische veranderingen verandert het gedrag van consumenten", zegt Patricia Cesens, voorzitter van BeCommerce. "Consumenten doen nu makkelijker aankopen online en op mobiele toestellen, maar ondernemers weten vaak niet goed om te gaan met deze nieuwe ontwikkelingen." Goed 500 bedrijven werden ondervraagd: voor het merendeel leden van BeCommerce, en dus sowieso al online actief met een webshop. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat negen op de tien ondervraagden beschikken over een voor mobiele toestellen aangepaste website. Het aantal bedrijven met een eigen app ligt lager (38 procent). In 2011 had 29 procent van de ondervraagden een eigen app. (Belga)

Uit de studie blijkt dat vooral kleding, mode- en schoonheidsproducten, interieurproducten en speelgoed het erg goed doen. Daarnaast worden ook diensten, zoals tickets en verzekeringen, via smartphones en tablets verhandeld. Drie kwart van de handelaars was tevreden over de resultaten van hun mobiele handel, of een stijging met 18 procent ten opzichte van 2011. "Onder invloed van technologische veranderingen verandert het gedrag van consumenten", zegt Patricia Cesens, voorzitter van BeCommerce. "Consumenten doen nu makkelijker aankopen online en op mobiele toestellen, maar ondernemers weten vaak niet goed om te gaan met deze nieuwe ontwikkelingen." Goed 500 bedrijven werden ondervraagd: voor het merendeel leden van BeCommerce, en dus sowieso al online actief met een webshop. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat negen op de tien ondervraagden beschikken over een voor mobiele toestellen aangepaste website. Het aantal bedrijven met een eigen app ligt lager (38 procent). In 2011 had 29 procent van de ondervraagden een eigen app. (Belga)