Verkoop via smartphones en tablets in 2012 verdrievoudigd

(Belga) De zogenaamde m-commerce, de verkoop van producten en diensten via smartphones en tablets, is in 2012 verdrievoudigd ten opzichte van het jaar ervoor: van 56 miljoen euro omzet naar 168 miljoen euro. “Die trend zet zich verder”, klinkt het dinsdag in een persbericht van BeCommerce, de Belgische vereniging van de online handelaars. De vereniging voerde een studie uit naar het succes van m-commerce.

Uit de studie blijkt dat vooral kleding, mode- en schoonheidsproducten, interieurproducten en speelgoed het erg goed doen. Daarnaast worden ook diensten, zoals tickets en verzekeringen, via smartphones en tablets verhandeld. Drie kwart van de handelaars was tevreden over de resultaten van hun mobiele handel, of een stijging met 18 procent ten opzichte van 2011. “Onder invloed van technologische veranderingen verandert het gedrag van consumenten”, zegt Patricia Cesens, voorzitter van BeCommerce. “Consumenten doen nu makkelijker aankopen online en op mobiele toestellen, maar ondernemers weten vaak niet goed om te gaan met deze nieuwe ontwikkelingen.” Goed 500 bedrijven werden ondervraagd: voor het merendeel leden van BeCommerce, en dus sowieso al online actief met een webshop. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat negen op de tien ondervraagden beschikken over een voor mobiele toestellen aangepaste website. Het aantal bedrijven met een eigen app ligt lager (38 procent). In 2011 had 29 procent van de ondervraagden een eigen app. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content