VDL heeft zich het laatste jaar gespecialiseerd in de techniek van de hybride bussen, precies om dit contract in de wacht te kunnen slepen. Welk bedrag er gepaard gaat met de bestelling, is nog niet bekend. De bouw van de 105 bussen is goed voor 5 maanden werk. De productie kan pas na de zomer van volgend jaar beginnen, want het orderboekje van VDL is nu al gevuld tot april. Eind november verloor VDL nog een contract van 170 bussen. De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB koos voor het Duitse Evobus, ondanks een klacht van VDL bij de Raad van State. Toen werd even gevreesd voor tijdelijke werkloosheid voor de 500 werknemers, maar die vrees is nu van de baan. (Belga)

VDL heeft zich het laatste jaar gespecialiseerd in de techniek van de hybride bussen, precies om dit contract in de wacht te kunnen slepen. Welk bedrag er gepaard gaat met de bestelling, is nog niet bekend. De bouw van de 105 bussen is goed voor 5 maanden werk. De productie kan pas na de zomer van volgend jaar beginnen, want het orderboekje van VDL is nu al gevuld tot april. Eind november verloor VDL nog een contract van 170 bussen. De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB koos voor het Duitse Evobus, ondanks een klacht van VDL bij de Raad van State. Toen werd even gevreesd voor tijdelijke werkloosheid voor de 500 werknemers, maar die vrees is nu van de baan. (Belga)