Volgens de kanaalautoriteiten zal de uitbreiding, die moet toelaten dat grotere schepen door het kanaal kunnen varen, doorgaan "met of zonder" het consortium. De deadline blijft liggen op eind 2015. Het bedrijvenconsortium - dat naast De Nul bestaat uit het Spaanse Sacyr en het Italiaanse Salini Impregilo - eist een meerkost van de Panamese autoriteiten voor de uitvoering van de werken. Panama weigert de extra kost van 1,6 miljard dollar te betalen. De gesprekken daarover zijn zonder akkoord afgebroken, zo raakte vandaag bekend. Er wordt verder gezocht naar een oplossing. (Belga)

Volgens de kanaalautoriteiten zal de uitbreiding, die moet toelaten dat grotere schepen door het kanaal kunnen varen, doorgaan "met of zonder" het consortium. De deadline blijft liggen op eind 2015. Het bedrijvenconsortium - dat naast De Nul bestaat uit het Spaanse Sacyr en het Italiaanse Salini Impregilo - eist een meerkost van de Panamese autoriteiten voor de uitvoering van de werken. Panama weigert de extra kost van 1,6 miljard dollar te betalen. De gesprekken daarover zijn zonder akkoord afgebroken, zo raakte vandaag bekend. Er wordt verder gezocht naar een oplossing. (Belga)