Digital Lab versnelt de innovatie bij verzekeringsmaatschappij Vivium

De verzekeringssector werkt volop aan digitale innovatie. Vaak is zo'n transformatie sneller gezegd dan gedaan. Verzekeringsmaatschappij Vivium creëerde daarom een eigen Digital Lab om sneller nieuwe projecten te kunnen testen en lanceren. "In een maand tijd kunnen we een werkbaar product afleveren", getuigt digital expert Jef Bussens.

Digitalisering maakt van verzekeringsmakelaar expert in customer service

Er wacht de Belgische verzekeringsmakelaars een mooie toekomst, op voorwaarde dat ze maximaal gebruik maken van digitale tools en zich toespitsen op hun rol als 'customer experience powerhouse'. Dat horen we bij Wim Lenaerts en Julien Stocq van PwC België, die de digitale transformatie van de verzekeringssector van nabij volgen.

Aftellen naar de Vivium Digital Awards met ruim 70 innovatieve projecten

De verzekeringssector maakt volop werk van digitalisering. Om ervoor te zorgen dat de verzekeringsmakelaar de trein niet mist, lanceerde verzekeraar Vivium de Vivium Digital Awards. De eerste editie bekroont projecten rond kantoorefficiëntie en klantentevredenheid. Met meer dan 70 ingediende projecten, is het voor CEO Hilde Vernaillen nu al een succes over de hele lijn.

12 projecten in de running voor de Vivium Digital Awards

De verzekeringssector is volop aan het digitaliseren. Met de Digital Awards wil Vivium digitale oplossingen voor de makelaardij die de kantoorefficiëntie en klantentevredenheid een boost geven, bekronen. Een professionele jury koos 12 genomineerden, midden oktober worden de 4 laureaten bekendgemaakt.

Verzekeringsmakelaar wordt 'makelaar 4.0'

De digitale revolutie zet zich door, ook in de verzekeringssector. Er komen dus steeds meer online en digitale toepassingen. De impact voor de verzekeringsmakelaar is groot. Maar hij evolueert mee en blijft de gesprekspartner bij uitstek voor de consument, benadrukken Kelly Schamphelaere en Patrick Cauwert, de CEO's van de federaties FVF en Feprabel.