Het is niet allemaal kommer en kwel in deze coronatijd. In vergelijking met het eerste kwartaal 2020 steeg de verkoop van personen- en bedrijfswagens van Peugeot dit jaar met 25 procent. Met een marktaandeel van 9,60 procent is het Franse merk marktleider in ons land. Peugeot behoort daarnaast tot de meest profitabele volumemerken dankzij een voorbeeldige kostenefficiëntie bij de ontwikkeling en productie van nieuwe modellen. Daardoor blinken de Peugeot-modellen uit door een zeer gunstige kwaliteit/prijsverhouding wat de ijzersterke positie van Peugeot op de belangrijke bedrijfswagenmarkt verklaart: de B2B-handel is goed voor 60 procent van de verkoop.

Waar voor uw geld

Volgens woordvoerster Anouk Van Vliet is die sterke positie een opsteker voor Peugeot. "Ondanks de verminderde economische activiteit door corona is ons marktaandeel op de fleetmarkt het voorbije jaar gestegen met 2,75 procent en vormt dat een stevig fundament om op te bouwen. De ervaring leert dat de B2B-markt minder gevoelig is voor conjunctuurschommelingen. Weet bovendien dat de B2B-markt wordt gerund door managers die met een vergrootglas kijken naar de nieuwprijs en restwaarde, verbruik, onderhoud en betrouwbaarheid. Voor elk onderdeel moet je een uitstekende score halen. Ook de 'vergroening' van de wagenparken speelt een alsmaar belangrijkere rol. Met ons ruime aanbod elektrische en hybridewagens kunnen we, dankzij het fiscale voordeel en de gunstige TCO (Total Cost of Ownership), op iedere vraag de beste oplossing bieden."

The power of choice

"Kijk ik door de bril van de man of vrouw die met een bedrijfswagen rijdt, moet die ook in de smaak vallen, gebruiks- en gezinsvriendelijk zijn en een representatief karakter bezitten. Ook hier scoort Peugeot meer dan voortreffelijk met een allesomvattend modellenaanbod gaande van stads- en gezinswagens (208, 308, 508) tot SUV's (2008, 3008, 5008), beschikbaar met thermische, hybride- of elektrische motoren. Voor alle lichte bedrijfsvoertuigen zal Peugeot eind 2021 een elektrisch aanbod hebben. Voor elk wat wils! Sommige modellen - ik verwijs naar de Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered met 360 pk - bezitten een uitgesproken sportief karakter en genieten dankzij de hybrideaandrijving toch van een gunstige fiscaliteit."

Ontdek alle Peugeot-modellen op www.peugeot.be

Het is niet allemaal kommer en kwel in deze coronatijd. In vergelijking met het eerste kwartaal 2020 steeg de verkoop van personen- en bedrijfswagens van Peugeot dit jaar met 25 procent. Met een marktaandeel van 9,60 procent is het Franse merk marktleider in ons land. Peugeot behoort daarnaast tot de meest profitabele volumemerken dankzij een voorbeeldige kostenefficiëntie bij de ontwikkeling en productie van nieuwe modellen. Daardoor blinken de Peugeot-modellen uit door een zeer gunstige kwaliteit/prijsverhouding wat de ijzersterke positie van Peugeot op de belangrijke bedrijfswagenmarkt verklaart: de B2B-handel is goed voor 60 procent van de verkoop. Volgens woordvoerster Anouk Van Vliet is die sterke positie een opsteker voor Peugeot. "Ondanks de verminderde economische activiteit door corona is ons marktaandeel op de fleetmarkt het voorbije jaar gestegen met 2,75 procent en vormt dat een stevig fundament om op te bouwen. De ervaring leert dat de B2B-markt minder gevoelig is voor conjunctuurschommelingen. Weet bovendien dat de B2B-markt wordt gerund door managers die met een vergrootglas kijken naar de nieuwprijs en restwaarde, verbruik, onderhoud en betrouwbaarheid. Voor elk onderdeel moet je een uitstekende score halen. Ook de 'vergroening' van de wagenparken speelt een alsmaar belangrijkere rol. Met ons ruime aanbod elektrische en hybridewagens kunnen we, dankzij het fiscale voordeel en de gunstige TCO (Total Cost of Ownership), op iedere vraag de beste oplossing bieden." "Kijk ik door de bril van de man of vrouw die met een bedrijfswagen rijdt, moet die ook in de smaak vallen, gebruiks- en gezinsvriendelijk zijn en een representatief karakter bezitten. Ook hier scoort Peugeot meer dan voortreffelijk met een allesomvattend modellenaanbod gaande van stads- en gezinswagens (208, 308, 508) tot SUV's (2008, 3008, 5008), beschikbaar met thermische, hybride- of elektrische motoren. Voor alle lichte bedrijfsvoertuigen zal Peugeot eind 2021 een elektrisch aanbod hebben. Voor elk wat wils! Sommige modellen - ik verwijs naar de Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered met 360 pk - bezitten een uitgesproken sportief karakter en genieten dankzij de hybrideaandrijving toch van een gunstige fiscaliteit."