Ook overmorgen blijft BMW premium

BMW
Advertorial

Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

13 oktober 2016, 15:10 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 07:14

De nieuwe BMW 5 Reeks die begin 2017 in de showrooms staat, legt de lat voor premiumwagens opnieuw hoger. Moet ook voor een merk dat zich exclusief richt op de premiummarkt. “Een markt die het goed doet en dus steeds meer concurrentie krijgt”, zegt Christophe Weerts, Corporate Communication Manager van BMW. “Onze grote sterkte is onze unieke positie. Kijk naar de concept car BMW Vision Next 100 en je beseft dat wij ook overmorgen koplopers zijn.”

Hoe florissant is de premiummarkt?

“De premiummarkt doet het erg goed. Dat zien andere constructeurs ook en dus ontwikkelen zij eveneens premiummodellen, waardoor de druk toeneemt. Toch blijft onze positie uniek. Sinds de lancering van de 1500 in de jaren zestig, richten we ons alleen op de premiummarkt. Dat is de filosofie van BMW: onze klanten krijgen perfect afgewerkte wagens, een uitstekende service en een premium-dealernetwerk.”

Slaat de relatief nieuwe 2 Reeks aan?

“Het is een groot succes en dit model spreekt een nieuw marktsegment aan. De auto is heel populair bij families die nog nooit een BMW kochten. Ze voelen zich aangetrokken door het rijplezier, het merk en het premiumkarakter van deze auto en kunnen met het hele gezin op stap – tot zeven personen in de BMW 2 Reeks Grand Tourer.”

Hoe belangrijk zijn hybride en elektrische uitvoeringen?

“Die technologische innovaties zijn een prioriteit. In 2014 brachten we de BMW i8 op de markt, een bolide met een elektrische krachtbron en een kleine driecilinder verbrandingsmotor van 1,5 liter. Begin dit jaar lanceerden we de BMW X5 xDrive40e, die een viercilinder motor combineert met een kleine elektrische motor. Volgden: de hybride-versie van de 7 Reeks (740e iPerformance), de 3 Reeks (de 330e) en de familiale 2 Reeks (225xe). De 225xe Active Tourer heeft een elektrische motor achteraan en een verbrandingsmotor vooraan.”

“Volgend jaar brengen we een tweede versie van de i8 op de markt, een Roadster. Rond 2021 lanceren we een nieuw 100 procent elektrisch aangedreven premiummodel dat zijn inspiratie zal halen uit onze concept car, de BMW Vision Next 100. Hoe autonoom die wagen ook kan rijden, bij BMW blijft rijplezier altijd centraal staan.”

De BMW Vision Next 100 is een hyperconnected car.Hoe hou je hackers buiten?

“De Vision Next 100 benut alles wat het Internet of Things te bieden heeft en staat aan de top van car-to-car communicatie en car-to-x communicatie. Als je ultra-geconnecteerd bent, moet je ook heel strenge beschermingsmaatregelen nemen, en dat doen we dan ook.”

Ook overmorgen blijft BMW premium