Breaks blijven een populaire koetswerkvorm en als je de nieuwe Peugeot 308 SW ziet, hoeft dat niet te verbazen. Achter de neus met het nieuwe merkembleem van Peugeot schuilt een stijlvolle én praktische auto. In vergelijking met de 308 heeft de 308 SW een 5,5 cm langere wielbasis en is hij achteraan 21 cm langer, waardoor het achterste deel van de auto mooi in balans is met het ontwerp van de achterbumper en de diepte van de bagageruimte.

In de nieuwe Peugeot 308 SW vind je een van de grootste kofferruimtes van het segment, die bovendien praktisch ingericht is. De neerklapbare achterbank in ongelijke delen (40/20/40) is beschikbaar vanaf de Allure-versie. Je kunt ze eenvoudig neerklappen vanuit de bagageruimte met twee hendels en dan vervoer je zelfs voorwerpen met een lengte van 1,85 m. Ook handig: de gemotoriseerde kofferklep (standaard, optioneel of niet verkrijgbaar naargelang de versie) open je met een voetbeweging onder de achterbumper als je je handen vol hebt.

Ideaal voor fleet

Onder de koffervloer ligt in het geval van de Plug-in Hybrids een lithium-ion batterij. Naast de modellen met verbrandingsmotor (diesel of benzine), biedt Peugeot jou de keuze tussen twee stekkerhybrides die op benzine en elektriciteit rijden. De 308 SW PLUG-IN HYBRID 180 pk e-EAT8 heeft een CO2-uitstoot van 25 g/km en kan maximaal 60 km volledig elektrisch rijden. De 308 SW PLUG-IN HYBRID 225 pk e-EAT8 pakt uit met nog wat meer vermogen, een CO2-uitstoot van 26 g/km en maximaal 59 km volledig elektrisch rijbereik (telkens volgens WLTP).

Het zal fleetmanagers als muziek in de oren klinken, want dat betekent 100 procent fiscale aftrekbaarheid. Bovendien schonk Peugeot veel aandacht aan een gunstige TCO (Total Cost of Ownership), door maximaal rekening te houden met belangrijke factoren zoals de restwaarde, de onderhoudskosten en het verbruik.

Tevreden bestuurder

Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een tevreden boekhouder, maar het belangrijkste is natuurlijk de bestuurder. Rijden in een nieuwe Peugeot 308 SW is sowieso een bijzondere ervaring, alleen al door het compacte (en optioneel verwarmbare) stuurwiel van de Peugeot i-Cockpit. Rijplezier zit in het DNA van deze break, met een voorbeeldige wegligging, een uitstekend rijcomfort en een vlotte wendbaarheid dankzij een draaicirkel van 10,68 m (tussen de stoepranden). Misschien ervaar je dat rijplezier binnenkort ook zelf.

Ontdek de nieuwe Peugeot 308 SW binnenkort in je Peugeot-verkooppunt of op www.peugeot.be

Breaks blijven een populaire koetswerkvorm en als je de nieuwe Peugeot 308 SW ziet, hoeft dat niet te verbazen. Achter de neus met het nieuwe merkembleem van Peugeot schuilt een stijlvolle én praktische auto. In vergelijking met de 308 heeft de 308 SW een 5,5 cm langere wielbasis en is hij achteraan 21 cm langer, waardoor het achterste deel van de auto mooi in balans is met het ontwerp van de achterbumper en de diepte van de bagageruimte.In de nieuwe Peugeot 308 SW vind je een van de grootste kofferruimtes van het segment, die bovendien praktisch ingericht is. De neerklapbare achterbank in ongelijke delen (40/20/40) is beschikbaar vanaf de Allure-versie. Je kunt ze eenvoudig neerklappen vanuit de bagageruimte met twee hendels en dan vervoer je zelfs voorwerpen met een lengte van 1,85 m. Ook handig: de gemotoriseerde kofferklep (standaard, optioneel of niet verkrijgbaar naargelang de versie) open je met een voetbeweging onder de achterbumper als je je handen vol hebt.Onder de koffervloer ligt in het geval van de Plug-in Hybrids een lithium-ion batterij. Naast de modellen met verbrandingsmotor (diesel of benzine), biedt Peugeot jou de keuze tussen twee stekkerhybrides die op benzine en elektriciteit rijden. De 308 SW PLUG-IN HYBRID 180 pk e-EAT8 heeft een CO2-uitstoot van 25 g/km en kan maximaal 60 km volledig elektrisch rijden. De 308 SW PLUG-IN HYBRID 225 pk e-EAT8 pakt uit met nog wat meer vermogen, een CO2-uitstoot van 26 g/km en maximaal 59 km volledig elektrisch rijbereik (telkens volgens WLTP).Het zal fleetmanagers als muziek in de oren klinken, want dat betekent 100 procent fiscale aftrekbaarheid. Bovendien schonk Peugeot veel aandacht aan een gunstige TCO (Total Cost of Ownership), door maximaal rekening te houden met belangrijke factoren zoals de restwaarde, de onderhoudskosten en het verbruik.Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een tevreden boekhouder, maar het belangrijkste is natuurlijk de bestuurder. Rijden in een nieuwe Peugeot 308 SW is sowieso een bijzondere ervaring, alleen al door het compacte (en optioneel verwarmbare) stuurwiel van de Peugeot i-Cockpit. Rijplezier zit in het DNA van deze break, met een voorbeeldige wegligging, een uitstekend rijcomfort en een vlotte wendbaarheid dankzij een draaicirkel van 10,68 m (tussen de stoepranden). Misschien ervaar je dat rijplezier binnenkort ook zelf.