De cijfers spreken voor zich: Kia behoort tot de snelst groeiende automerken. Het geheim achter het succes: value for money, vernieuwend design en innovatieve technologie. Om zijn steile opgang te continueren, schakelt Kia met de EV6 nu een stroomversnelling hoger.

Meer dan 500 kilometer elektrisch rijbereik

De nieuwkomer is de eerste van zeven zuiver elektrische modellen (BEV) op het nieuwe E-GMP platform, die tegen 2026 zullen gelanceerd worden. Daarnaast zullen er tegen die tijd ook nog 4 BEV's zijn in modellen die ook met andere aandrijfvormen beschikbaar zijn. Dit brengt het totaal op niet minder dan 11 BEV modellen. Bij dit E-GMP platform bevindt het accupakket zich in de vorm van een tafelblad tussen de voor- en achterwielen en biedt plaats aan één of twee elektromotoren. De Kia EV6 zal leverbaar zijn met vierwiel- of achterwielaandrijving en een accu van 58 kWh of 77 kWh met een elektrisch rijkbereik van meer dan 400 of 500 kilometer. Dankzij een systeemvoltage van 800 volt en laadvermogen van 220 kW laadt de EV6 in minder dan 20 minuten op en is daarmee best in class in zijn segment. Kia-woordvoerder Marc Coopmans: "Door de acceleratie van de elektrificatie en implementatie van innovatieve technologie bereiken wij nieuwe doelgroepen en verstevigen wij onze positie op de fleetmarkt."

Voor de bedrijfswagenmark ontwikkelt Kia zogenaamde Purpose-Built Vehicles (PBV) op basis van flexibele 'skateboardplatformen' met modulaire koetswerken. Die bieden een oplossing voor de specifieke mobiliteitsbehoeften van de fleetklanten. Door de snelle groei van de e-commerce en autodeeldiensten verwacht de sector een vervijfvoudiging van de vraag tegen 2030.

Opposites United

Met de EV6 maakt ook de nieuwe designfilosofie 'Opposites United' haar debuut. Die is geïnspireerd door de contrasten in de natuur en mensheid en steunt op vijf pijlers. Toelichting krijgen we van Karim Habid, Senior Vice President en Head of Global Design Center. "Wij willen de fysieke ervaring van ons merk vormgeven en ontwerpen gedurfde, originele en inventieve elektrische voertuigen."

Het resultaat begeestert vanaf de eerste oogopslag. Vooraan zijn de dagrijlichten geïntegreerd in de Digital Tiger Face van de EV6 terwijl zijn zijprofiel hem een crossover-look bezorgt. Achteraan springt het sierlijke lichtblok in het oog. De EV6 is ook het eerste wereldwijde model met het nieuwe Kia-logo. Als de EV6 ook zo fantastisch rijdt als hij eruitziet, gaat die een grote toekomst tegemoet.

Meer info op www.kia.be

De cijfers spreken voor zich: Kia behoort tot de snelst groeiende automerken. Het geheim achter het succes: value for money, vernieuwend design en innovatieve technologie. Om zijn steile opgang te continueren, schakelt Kia met de EV6 nu een stroomversnelling hoger.De nieuwkomer is de eerste van zeven zuiver elektrische modellen (BEV) op het nieuwe E-GMP platform, die tegen 2026 zullen gelanceerd worden. Daarnaast zullen er tegen die tijd ook nog 4 BEV's zijn in modellen die ook met andere aandrijfvormen beschikbaar zijn. Dit brengt het totaal op niet minder dan 11 BEV modellen. Bij dit E-GMP platform bevindt het accupakket zich in de vorm van een tafelblad tussen de voor- en achterwielen en biedt plaats aan één of twee elektromotoren. De Kia EV6 zal leverbaar zijn met vierwiel- of achterwielaandrijving en een accu van 58 kWh of 77 kWh met een elektrisch rijkbereik van meer dan 400 of 500 kilometer. Dankzij een systeemvoltage van 800 volt en laadvermogen van 220 kW laadt de EV6 in minder dan 20 minuten op en is daarmee best in class in zijn segment. Kia-woordvoerder Marc Coopmans: "Door de acceleratie van de elektrificatie en implementatie van innovatieve technologie bereiken wij nieuwe doelgroepen en verstevigen wij onze positie op de fleetmarkt."Voor de bedrijfswagenmark ontwikkelt Kia zogenaamde Purpose-Built Vehicles (PBV) op basis van flexibele 'skateboardplatformen' met modulaire koetswerken. Die bieden een oplossing voor de specifieke mobiliteitsbehoeften van de fleetklanten. Door de snelle groei van de e-commerce en autodeeldiensten verwacht de sector een vervijfvoudiging van de vraag tegen 2030.Met de EV6 maakt ook de nieuwe designfilosofie 'Opposites United' haar debuut. Die is geïnspireerd door de contrasten in de natuur en mensheid en steunt op vijf pijlers. Toelichting krijgen we van Karim Habid, Senior Vice President en Head of Global Design Center. "Wij willen de fysieke ervaring van ons merk vormgeven en ontwerpen gedurfde, originele en inventieve elektrische voertuigen."Het resultaat begeestert vanaf de eerste oogopslag. Vooraan zijn de dagrijlichten geïntegreerd in de Digital Tiger Face van de EV6 terwijl zijn zijprofiel hem een crossover-look bezorgt. Achteraan springt het sierlijke lichtblok in het oog. De EV6 is ook het eerste wereldwijde model met het nieuwe Kia-logo. Als de EV6 ook zo fantastisch rijdt als hij eruitziet, gaat die een grote toekomst tegemoet.