U noemt Volkswagen de 'premium van de generalisten'.

"In de lijst met traditionele premiummodellen en -merken, bieden wij de Touareg als luxueuze 4x4 en de elegante vierdeurs coupé CC. Die wagens prijken daar niet omdat Volkswagen zich toelegt op dat segment, maar omdat het past in onze filosofie: een mobiliteitsoplossing vinden voor iedereen en alle mogelijke beroepen. En dus bedenkt en produceert Volkswagen kleine auto's van minder dan 10.000 euro (de up!) tot wagens van boven de 100.000 euro. Wat elke Volkswagen tot premium verheft, is zijn innovatieve karakter. Wij zijn altijd trendsetters geweest. Toen we de TDi-motoren lanceerden, betekende dat een revolutie voor de dieselwagens. Later kwamen de TSI-benzinemotoren, opnieuw een technologie die zijn tijd ver vooruit was. We pakten ook uit met de ongeëvenaarde automatische versnellingsbak DSG. Al die technieken zijn intussen overgenomen. Er zijn weinig constructeurs die zoveel technologie aanbieden in de verschillende segmenten. Volkswagen is inderdaad de premium van de generalisten. Neem nu de Golf: die is al meer dan veertig jaar de referentie op de markt, niet alleen als bestverkochte wagen, maar ook omwille van zijn hoge restwaarde en zijn afwerking."

Premium bij Volkswagen rijmt op technologie?

"Dat is toch zo? Het verschil tussen automerken is het verschil tussen technologieën. De Golf, de Passat, de Touareg... hebben technieken die andere wagens niet hebben. Je maakt het verschil toch enkel niet met een trendy interieur en speciaal leder? Volkswagen heeft een discrete elegantie en is premium afgewerkt, maar is geen blingbling automobiel. Het grote voordeel is dat je met een Volkswagen overal kunt komen."

In heel de wereld?

"Volkswagen is meer dan ooit een wereldspeler, met China als belangrijkste afzetmarkt. Chinezen zijn premium-freaks. Zopas heeft Volkswagen er de Phideon gelanceerd, de opvolger van de Phaeton. De wagen is enkel bestemd voor de Chinese markt en wordt in Europa niet verkocht. In de toekomst zullen onze modellen wel meer worden aangepast aan de verschillende markten, maar met één constante: overal maken we de wagens zo milieuvriendelijk mogelijk."

U noemt Volkswagen de 'premium van de generalisten'."In de lijst met traditionele premiummodellen en -merken, bieden wij de Touareg als luxueuze 4x4 en de elegante vierdeurs coupé CC. Die wagens prijken daar niet omdat Volkswagen zich toelegt op dat segment, maar omdat het past in onze filosofie: een mobiliteitsoplossing vinden voor iedereen en alle mogelijke beroepen. En dus bedenkt en produceert Volkswagen kleine auto's van minder dan 10.000 euro (de up!) tot wagens van boven de 100.000 euro. Wat elke Volkswagen tot premium verheft, is zijn innovatieve karakter. Wij zijn altijd trendsetters geweest. Toen we de TDi-motoren lanceerden, betekende dat een revolutie voor de dieselwagens. Later kwamen de TSI-benzinemotoren, opnieuw een technologie die zijn tijd ver vooruit was. We pakten ook uit met de ongeëvenaarde automatische versnellingsbak DSG. Al die technieken zijn intussen overgenomen. Er zijn weinig constructeurs die zoveel technologie aanbieden in de verschillende segmenten. Volkswagen is inderdaad de premium van de generalisten. Neem nu de Golf: die is al meer dan veertig jaar de referentie op de markt, niet alleen als bestverkochte wagen, maar ook omwille van zijn hoge restwaarde en zijn afwerking."Premium bij Volkswagen rijmt op technologie?"Dat is toch zo? Het verschil tussen automerken is het verschil tussen technologieën. De Golf, de Passat, de Touareg... hebben technieken die andere wagens niet hebben. Je maakt het verschil toch enkel niet met een trendy interieur en speciaal leder? Volkswagen heeft een discrete elegantie en is premium afgewerkt, maar is geen blingbling automobiel. Het grote voordeel is dat je met een Volkswagen overal kunt komen."In heel de wereld?"Volkswagen is meer dan ooit een wereldspeler, met China als belangrijkste afzetmarkt. Chinezen zijn premium-freaks. Zopas heeft Volkswagen er de Phideon gelanceerd, de opvolger van de Phaeton. De wagen is enkel bestemd voor de Chinese markt en wordt in Europa niet verkocht. In de toekomst zullen onze modellen wel meer worden aangepast aan de verschillende markten, maar met één constante: overal maken we de wagens zo milieuvriendelijk mogelijk."