Fujitsu Technology and Service Vision – Driving a Trusted Future

Michael Verveckken, Managing Director @ Fujitsu Belgium
Fujitsu
Fujitsu
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

1 september 2020, 09:39 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 08:12

De Fujitsu Technology and Service Vision beschrijft de benadering van Fujitsu om een visie te realiseren van een Human Centric Intelligent Society. Terwijl Fujitsu de technologieën en diensten introduceert die dit mogelijk maken, bieden ze ook inzicht in hoe organisaties digitale technologieën kunnen gebruiken om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen, vooral in moeilijke tijden, en meer waarde aan de samenleving te bieden.

Human Centric Innovation: Driving a Trusted Future is een belangrijke boodschap van Fujitsu dit jaar omdat deze reis nog niet voorbij is. Het bedenken van oplossingen om te reageren op gezondheidsproblemen zoals COVID-19 is een topprioriteit geworden, en nu is het absolute noodzaak om bedrijfsactiviteiten te versterken door middel van digitale transformatie en tegelijkertijd waarde te bieden aan de samenleving. Fujitsu zet proactief zijn sterktes in bij technologieën als Cloud, security en AI om de groeiende sociale problematiek rond COVID-19 te verminderen. Fujitsu heeft ook besloten om deel te nemen aan de “Open COVID Pledge”, die vrije toegang tot de intellectuele eigendomsrechten bevordert voor activiteiten die gericht zijn op het beëindigen van de wereldwijde verspreiding van de ziekte.

Het kernidee van de Fujitsu-visie is “Human Centric Innovation“. Dit is de overtuiging dat je mensen in alles centraal moet stellen om de best mogelijke resultaten te bereiken. Met snel evoluerende technologieën verandert onze wereld. We bevinden ons nu midden in een grote evolutie die wordt veroorzaakt door digitale technologie. We zijn afgestapt van het traditionele aanbodgerichte bedrijfsmodel op basis van producten en diensten om nieuwe waarde te bieden binnen een mensgericht ecosysteem. Fujitsu gelooft dat het de verantwoordelijkheid van technologie is om mensen te ondersteunen en positieve resultaten voor de samenleving te genereren.

“Ik denk dat onze Fujitsu-filosofie gebaseerd op Human Centric Intelligence meer dan ooit is aangepast aan de situatie. Als manager bevind je je in een participatieve leiderschapsvorm; minder controleren en vertellen hoe te doen, meer coachen en superviseren, sterkere relaties opbouwen met mensen en natuurlijk communiceren in alle transparantie. Terugkomend op een andere fundamentele waarde voor Fujitsu: vertrouwen” zegt Michael Verveckken, Managing Director bij Fujitsu Belgium.

Met de “Human Centric Intelligent Society” worden meerdere onderdelen bedoeld. Veerkracht is nodig om ons aan te passen en te te groeien door IT te gebruiken als business driver. IT is niet enkel een support functie meer, maar een belangrijk onderdeel in bedrijven. Telewerken begint belangrijker te worden sinds het begin van de pandemie, wat het belang van IT bevestigt. Relevantie voor klanten en de samenleving blijft belangrijk. Kant-en-klare modellen zijn niet de oplossing, maar het adapteren aan de noden van de klanten wel. De Fujitsu Fugaku Supercomputer, de krachtigste computer ter wereld, wordt bijvoorbeeld momenteel ingezet voor R&D ondersteuning in onderzoek naar COVID-19 vaccins. Het heruitvinden van het huidige model is ook een focuspunt. Silodenken is ingehaald door het werken in een ecosysteemmodel. Co-creatie tussen verschillende departementen en sectoren is noodzakelijk om sociale waarde te creeren. Het Blockchain Innovation Center bij Fujitsu Belgium doet dit door samen te werken met RiceX, waar een globaal rijsthandelplatform is ontwikkeld op basis van blockchaintechnologie.

Een complex wereldwijd netwerk verbindt nu mensen en bedrijven met elkaar. Het creëert mogelijkheden, maar ook kwetsbaarheid. COVID-19 heeft wereldwijd een ernstige impact gehad op de gezondheid en het werk van mensen. Naarmate onze wereldwijde supply chains zijn gegroeid, neemt ook de blootstelling aan wereldwijde schokken toe. Een doel hebben is nu belangrijker dan ooit. Het kan een gids voor het bedrijf zijn. Om duurzame groei te realiseren, moeten we zakelijke en maatschappelijke doelen bij elkaar brengen. Het bedrijfsleven heeft nu ook een verantwoordelijkheid tegenover de samenleving.

Digitale transformatie is de beste manier om uw kernactiviteiten te versterken en meer waarde voor de samenleving te creëren. Uw organisatie klaar maken voor digitale oplossingen, uw kernactiviteiten transformeren door gebruik te maken van digitale systemen en gebruik maken van ecosystemen door verbinding te maken met services van partners zijn sleutelfactoren.

We zijn als samenleving al digitaal getransformeerd. Niet alleen zijn 4.5 miljard mensen online, maar ook meer dan 40 miljard apparaten zijn digitaal online verbonden. Artificiële intelligentie speelt nu een sleutelrol in veel producten en diensten, van fysieke objecten, zoals auto’s, tot online diensten, zoals chatbots. Technologie kan ongelooflijke kansen bieden om de wereld een betere plek te maken. Als we het echter bij het verkeerde eind hebben, zal technologie chaos en onzekerheid in de wereld brengen. Fujitsu helpt bij het verbeteren en gebruiken van AI en technologie. Er is een oplossing op maat aanwezig voor meerdere huidige uitdagingen.

Hoe meer we overstappen naar een digitale samenleving, hoe belangrijker de rol van vertrouwen wordt. Fujitsu erkent dat men niet alleen oplossingen voor maatschappelijke problemen kan implementeren. Fujitsu nodigt u uit om een vertrouwde toekomst te creëren waarin bedrijven samen maatschappelijke problemen oplossen en kijkt ernaar uit om met u mee te gaan op uw digitale reis.

Bezoek de Fujitsu Technology and Service Vision-website om Fujitsu’s e-book over thought leadership te lezen, inclusief de vernieuwde technologie en servicevisie voor 2020 en alle ondersteunende inzichten.