Vanuit het roemrijke verleden van het merk positioneert Alfa Romeo zich vandaag als een premiumspeler voor wie sportiviteit, design, functionaliteit en toptechnologie sleutelbegrippen zijn. Alexandre De Preter, Marketing Manager van Alfa Romeo, legt uit hoe het merk aan de toekomst bouwt.

Voor Alfa Romeo gaan een mondiale strategie en een prestigieus verleden hand in hand. De nieuwe Stelvio is een duidelijke stap in die richting. Alexandre De Preter, Country Brand Manager van Alfa Romeo, vertelt hoe het merk luistert naar de klant.

Ver vooruit kijken. Daarmee maakt BMW het verschil. Dat uit zich in duurzamere wagens, maar ook in meer connectiviteit. De gloednieuwe BMW 6 Reeks Gran Turismo is er het bewijs van. Christophe Weerts, Corporate Communications Manager bij BMW, legt uit waarom BMW zo sterk inzet op 'connected cars'.

In 2016 vierde BMW haar honderdste verjaardag met de voorstelling van haar VISION NEXT 100 voertuigen. BMW, MINI, Rolls-Royce en BMW Motorrad geven daarin elk hun eigen visie op de toekomst. En in die toekomst staat de ervaring even centraal als het product, stelt Christophe Weerts, Corporate Communications Manager bij BMW.

De SUV blijft razend populair bij (potentiële) autokopers. Als zelfs Ferrari en Rolls Royce terreinwagens beginnen te ontwikkelen, weet je dat geen enkel automerk het zich nog kan veroorloven om dit marktsegment links te laten liggen. Bij Jaguar hebben ze dit al enkele jaren door.

Elektrische wagens. En zelfrijdende modellen. Weinig topics die in de automobielwereld zoveel aandacht krijgen tegenwoordig. Ook Jaguar doet er volop aan mee. Managing director Marc Bienemann van Jaguar Land Rover Benelux kijkt met ons mee in de glazen bol van het Britse edelmerk.

De XC90, de S90, de V90, de XC60 en de XC40... De lanceringsdrift van Volvo was de afgelopen jaren ongeëvenaard, met een sterke focus op premium modellen. Daarnaast kiest Volvo ook resoluut voor innovatie. Marketing Director Balder D'hondt vertelt. "In ons mission statement staat dat we tegen 2025 onze klanten minstens 1 week per jaar extra vrije tijd willen geven."

Autorijden zal binnen tien jaar een totaal andere ervaring zijn dan het nu is. En daar bereidt Volvo zich nu al op voor. Staan daarbij centraal: autonomous driving, shared mobility en electrified driving.