Door corona kent de autoverkoop een forse terugval. De voorspellingen op jaarbasis variëren van 20 tot 25 procent voor alle merken samen, waarbij er grote verschillen bestaan tussen de premium- en volumemerken. Maar zelfs binnen die groepen lopen de resultaten sterk uiteen met uitschieters zoals BMW dat amper 2 procent heeft verloren. Woordvoerder Jeroen Lissens weet waarom: "Tijdens corona is BMW blijven communiceren over zijn producten en technologische innovaties. Vele mensen zaten thuis, beschikten over veel vrije tijd en hebben daar gebruik van gemaakt om zich te informeren over hoe wij toekomst zien én hoe wij probleemgericht denken en handelen. Dat heeft ons veel goodwill en geloofwaardigheid opgeleverd wat zich positief heeft vertaald in uitstekende verkoopcijfers in de voorbije maanden."

Elektrisch offensief

"Bovendien profiteren wij nu van de geslaagde modellenwissel in 2019. BMW beschikt daardoor over een gevarieerd aanbod aan hybridewagens dat just in time tegemoetkomt aan de vraag van de klant en verklaart waarom de verkoop van onze plug-in hybridemodellen zo explosief is gestegen. In een recent verleden heeft BMW weleens het verwijt gekregen dat het achteropliep inzake elektrificatie, die criticasters wil ik eraan herinneren dat BMW met de i3 en i8 pionierswerk heeft geleverd op het vlak van elektrificatie. Omdat de markt op dat moment terughoudend reageerde, hebben wij voorrang gegeven aan het uitbreiden van ons gamma met plug-in hybrids. Nu de vraag naar vol-elektrische auto's sterk stijgt, lanceren wij dit en volgend jaar een elektrisch offensief. Tegen 2023 zal ons gamma 25 modellen omvatten die volledig of deels elektrisch rijden. Nu al bestaat 27 procent van onze volumes op de Belgische markt uit geëlektrificeerde wagens. In 2025 zal dat een derde zijn, in 2030 één op de twee. Dankzij de e-Drive Zones rijden onze jongste hybride BMW's en MINI's automatisch elektrisch bij het binnenrijden van de centrumzones in Antwerpen, Bergen, Brugge, Brussel, Gent, Hasselt en Luik. BMW is bovendien klaar met de ontwikkeling van de waterstof-hybride aandrijving. Op voorwaarde dat er voldoende waterstofdistributie voorhanden is, kunnen wij tegen 2025 op industriële schaal waterstofmotoren produceren en nieuwe hybride modellen in de markt zetten."

Klant heeft laatste woord

Tegelijk investeert BMW in nog efficiëntere benzine- en dieselmotoren die overschakelen naar de 48 Volt-technologie. Lissens: "De klant beslist wanneer hij de stap zet naar een geëlektrificeerde auto. Op die manier bepaalt hij in grote mate hoe ons aanbod er morgen zal uitzien. Dat geldt ook voor wat de digitalisering aangaat. Digitalisering blijft een belangrijke uitdaging, met slimme connectiviteit in onze wagens als speerpunt en autonoom rijden als einddoel. Wij stellen vast dat de ook relatie met onze klanten almaar meer digitaliseert. Steeds meer kopers ontdekken ons aanbod online, en verwachten dat ze van daaruit vlot verder worden geholpen. De naadloze 'end-to-end' ervaring van online naar de fysieke omgeving bij de dealer wordt de nieuwe realiteit."

Blikvangers met uitstraling

BMW is dé nummer één onder de premiummerken en prijkt in ons land zelfs op plaats twee in het algemeen klassement. Zo'n toonaangevende positie krijg je in een uiterst concurrentiële markt niet cadeau, daar moet je keihard voor knokken. "Vooreerst moet je over een competitief modellenaanbod beschikken én moet je ook in je relatie met en dienstverlening aan de klant top zijn. BMW blijft in de eerste plaats echter een autobouwer die al vele tientallen jaren zijn stempel drukt op technologische innovatie. Wij dekken inmiddels omzeggens alle marktsegmenten af met modellen die wereldwijd als premium worden gepercipieerd. Dat houdt ook verplichtingen in... noblesse oblige!"

De BMW 7 en 8 Reeks zijn de high-end modellen waarbij de BMW 7 Reeks het meest representatieve van de twee is, terug te vinden in het wagenpark van hoogwaardigheidsbekleders en topmanagers. Die zitten vaak achteraan rechts en gebruiken hun auto als mobiel kantoor. De 7 Reeks met zijn imposante grille straalt zelfverzekerdheid, macht en kracht uit, met een interieur dat is opgebouwd uit de allerbeste materialen en royaal veel zit- en beenruimte biedt en is uitgerust met de hypermodernste assistentie- en infotainmentsystemen, inclusief hybride- en vierwielaandrijving.

De BMW 8 Gran Coupé - die in ons land nog meer verkoopt dan de 7 Reeks - is afgeleid van een tweedeurs sportauto en presenteert zich als een vierdeurs sportauto in het premiumsegment met een onderscheidend design. Van de carrosseriestructuur over de aandrijflijn en onderstel, alle onderdelen zijn afgestemd op het leveren van maximale prestaties in combinatie met de flexibiliteit en het gebruiksgemak dat je van een superieure daily car verwacht. BMW op zijn best.

Meer informatie op www.bmw.be

Door corona kent de autoverkoop een forse terugval. De voorspellingen op jaarbasis variëren van 20 tot 25 procent voor alle merken samen, waarbij er grote verschillen bestaan tussen de premium- en volumemerken. Maar zelfs binnen die groepen lopen de resultaten sterk uiteen met uitschieters zoals BMW dat amper 2 procent heeft verloren. Woordvoerder Jeroen Lissens weet waarom: "Tijdens corona is BMW blijven communiceren over zijn producten en technologische innovaties. Vele mensen zaten thuis, beschikten over veel vrije tijd en hebben daar gebruik van gemaakt om zich te informeren over hoe wij toekomst zien én hoe wij probleemgericht denken en handelen. Dat heeft ons veel goodwill en geloofwaardigheid opgeleverd wat zich positief heeft vertaald in uitstekende verkoopcijfers in de voorbije maanden.""Bovendien profiteren wij nu van de geslaagde modellenwissel in 2019. BMW beschikt daardoor over een gevarieerd aanbod aan hybridewagens dat just in time tegemoetkomt aan de vraag van de klant en verklaart waarom de verkoop van onze plug-in hybridemodellen zo explosief is gestegen. In een recent verleden heeft BMW weleens het verwijt gekregen dat het achteropliep inzake elektrificatie, die criticasters wil ik eraan herinneren dat BMW met de i3 en i8 pionierswerk heeft geleverd op het vlak van elektrificatie. Omdat de markt op dat moment terughoudend reageerde, hebben wij voorrang gegeven aan het uitbreiden van ons gamma met plug-in hybrids. Nu de vraag naar vol-elektrische auto's sterk stijgt, lanceren wij dit en volgend jaar een elektrisch offensief. Tegen 2023 zal ons gamma 25 modellen omvatten die volledig of deels elektrisch rijden. Nu al bestaat 27 procent van onze volumes op de Belgische markt uit geëlektrificeerde wagens. In 2025 zal dat een derde zijn, in 2030 één op de twee. Dankzij de e-Drive Zones rijden onze jongste hybride BMW's en MINI's automatisch elektrisch bij het binnenrijden van de centrumzones in Antwerpen, Bergen, Brugge, Brussel, Gent, Hasselt en Luik. BMW is bovendien klaar met de ontwikkeling van de waterstof-hybride aandrijving. Op voorwaarde dat er voldoende waterstofdistributie voorhanden is, kunnen wij tegen 2025 op industriële schaal waterstofmotoren produceren en nieuwe hybride modellen in de markt zetten."Tegelijk investeert BMW in nog efficiëntere benzine- en dieselmotoren die overschakelen naar de 48 Volt-technologie. Lissens: "De klant beslist wanneer hij de stap zet naar een geëlektrificeerde auto. Op die manier bepaalt hij in grote mate hoe ons aanbod er morgen zal uitzien. Dat geldt ook voor wat de digitalisering aangaat. Digitalisering blijft een belangrijke uitdaging, met slimme connectiviteit in onze wagens als speerpunt en autonoom rijden als einddoel. Wij stellen vast dat de ook relatie met onze klanten almaar meer digitaliseert. Steeds meer kopers ontdekken ons aanbod online, en verwachten dat ze van daaruit vlot verder worden geholpen. De naadloze 'end-to-end' ervaring van online naar de fysieke omgeving bij de dealer wordt de nieuwe realiteit."BMW is dé nummer één onder de premiummerken en prijkt in ons land zelfs op plaats twee in het algemeen klassement. Zo'n toonaangevende positie krijg je in een uiterst concurrentiële markt niet cadeau, daar moet je keihard voor knokken. "Vooreerst moet je over een competitief modellenaanbod beschikken én moet je ook in je relatie met en dienstverlening aan de klant top zijn. BMW blijft in de eerste plaats echter een autobouwer die al vele tientallen jaren zijn stempel drukt op technologische innovatie. Wij dekken inmiddels omzeggens alle marktsegmenten af met modellen die wereldwijd als premium worden gepercipieerd. Dat houdt ook verplichtingen in... noblesse oblige!"De BMW 7 en 8 Reeks zijn de high-end modellen waarbij de BMW 7 Reeks het meest representatieve van de twee is, terug te vinden in het wagenpark van hoogwaardigheidsbekleders en topmanagers. Die zitten vaak achteraan rechts en gebruiken hun auto als mobiel kantoor. De 7 Reeks met zijn imposante grille straalt zelfverzekerdheid, macht en kracht uit, met een interieur dat is opgebouwd uit de allerbeste materialen en royaal veel zit- en beenruimte biedt en is uitgerust met de hypermodernste assistentie- en infotainmentsystemen, inclusief hybride- en vierwielaandrijving.De BMW 8 Gran Coupé - die in ons land nog meer verkoopt dan de 7 Reeks - is afgeleid van een tweedeurs sportauto en presenteert zich als een vierdeurs sportauto in het premiumsegment met een onderscheidend design. Van de carrosseriestructuur over de aandrijflijn en onderstel, alle onderdelen zijn afgestemd op het leveren van maximale prestaties in combinatie met de flexibiliteit en het gebruiksgemak dat je van een superieure daily car verwacht. BMW op zijn best.Meer informatie op www.bmw.be