"Uit die studie blijkt dat we een bijna emotionele band hebben met onze wagens, wat de overstap naar alternatieve vervoersmiddelen er niet eenvoudiger op maakt. Spijts alle files en toenemende verkeersdrukte. Vooral de babyboomers zijn erg gehecht aan hun wagen, maar ook zij voelen de stress van de toenemende verkeersdrukte. De jongere generaties gaan in vergelijking met hen veel bewuster om met mobiliteit. Getuige de groeiende populariteit van de fiets in de steden en het succes van autodelen. Conclusie: de auto is lang the king of the road geweest, het symbool van vrijheid bij uitstek. Maar de realiteit van elke dag heeft flinke blutsen geslagen in dat beeld."

Wat betekent die evolutie voor leasemaatschappijen?

"Dat wij méér zijn dan autoleasebedrijven, maar kijken naar alle vervoermiddelen om onze klanten een mobiliteitsoplossing aan te reiken. Zo hebben wij een mobiliteitskaart gelanceerd waarmee onze klant openbaar vervoer, parkings en huurfietsen kan betalen of zijn elektrische wagen kan opladen... Kortom, die kaart is een uitbreiding van de mobiliteit. Veel bedrijven kijken nu nog de kat uit de boom omdat de regering nog geen duidelijkheid heeft gegeven rond de fiscaliteit en de sociaalrechtelijke aspecten van het mobiliteitsbudget. Wel is iedereen het erover eens dat dit een stap in de goede richting is. Een bedrijf dat dicht bij het station Brussel Centraal gelegen is, heeft andere noden dan een bedrijf in Asse. De werknemers in Brussel zullen meer voordeel halen uit een metro- en treinabonnement in combinatie met een kleine wagen, terwijl wie in Asse werkt met een traditionele leaseformule het verste geraakt. Wij adviseren bedrijven in hun zoektocht naar de best mogelijke combinatie van vervoersmodi - ook in hun zoektocht naar alternatieven voor de auto."

"Uit die studie blijkt dat we een bijna emotionele band hebben met onze wagens, wat de overstap naar alternatieve vervoersmiddelen er niet eenvoudiger op maakt. Spijts alle files en toenemende verkeersdrukte. Vooral de babyboomers zijn erg gehecht aan hun wagen, maar ook zij voelen de stress van de toenemende verkeersdrukte. De jongere generaties gaan in vergelijking met hen veel bewuster om met mobiliteit. Getuige de groeiende populariteit van de fiets in de steden en het succes van autodelen. Conclusie: de auto is lang the king of the road geweest, het symbool van vrijheid bij uitstek. Maar de realiteit van elke dag heeft flinke blutsen geslagen in dat beeld."Wat betekent die evolutie voor leasemaatschappijen?"Dat wij méér zijn dan autoleasebedrijven, maar kijken naar alle vervoermiddelen om onze klanten een mobiliteitsoplossing aan te reiken. Zo hebben wij een mobiliteitskaart gelanceerd waarmee onze klant openbaar vervoer, parkings en huurfietsen kan betalen of zijn elektrische wagen kan opladen... Kortom, die kaart is een uitbreiding van de mobiliteit. Veel bedrijven kijken nu nog de kat uit de boom omdat de regering nog geen duidelijkheid heeft gegeven rond de fiscaliteit en de sociaalrechtelijke aspecten van het mobiliteitsbudget. Wel is iedereen het erover eens dat dit een stap in de goede richting is. Een bedrijf dat dicht bij het station Brussel Centraal gelegen is, heeft andere noden dan een bedrijf in Asse. De werknemers in Brussel zullen meer voordeel halen uit een metro- en treinabonnement in combinatie met een kleine wagen, terwijl wie in Asse werkt met een traditionele leaseformule het verste geraakt. Wij adviseren bedrijven in hun zoektocht naar de best mogelijke combinatie van vervoersmodi - ook in hun zoektocht naar alternatieven voor de auto."