Alfa Romeo verlaat met nieuwe Stelvio platgetreden paden

Alfa Romeo
Advertorial

Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

16 november 2017, 12:15 Bijgewerkt op: 20 juli 2022, 08:02

Voor Alfa Romeo gaan een mondiale strategie en een prestigieus verleden hand in hand. De nieuwe Stelvio is een duidelijke stap in die richting. Alexandre De Preter, Country Brand Manager van Alfa Romeo, vertelt hoe het merk luistert naar de klant.

Hoe past de komst van de nieuwe Stelvio in het hele duurzaamheidsverhaal?

“De huidige marktsituatie neigt steeds meer naar een heel breed aanbod van SUV’s in bijna alle marktsegmenten. De komst van de Stelvio toont aan dat het merk aandachtig is voor deze belangrijke vraag van haar klanten. De volgende jaren zullen de modellen ontworpen worden met steeds meer respect voor het leefmilieu en ze zullen steeds meer in connectie staan met de buitenwereld, zonder daarbij meteen te spreken over autonome voertuigen. Deze trend wordt ook door de ingenieurs en designers van Alfa Romeo gevolgd.”

Is de Stelvio een voorbeeld van hoe het productaanbod van Alfa Romeo evolueert?

“Absoluut, al blijven we vasthouden aan onze waarden. De komst van de Stelvio staat voor de wil van Alfa Romeo om zich te positioneren in een marktsegment dat waar ook ter wereld een sterke stijging kent. Wij hebben voor dit model gekozen omdat het inspeelt op een vraag van de markt en tegelijkertijd beantwoordt aan de waarden van het merk Alfa Romeo. Dit blijkt uit zijn uitgesproken sportief chassis en design en uit het feit dat deze wagen uitgerust is met performante motoren. Binnen enkele weken lanceren wij trouwens de Quadrifoglio-versie van de Stelvio. Deze beschikt over een V6-benzine bi-turbo motor met 510pk. De Stelvio Quadrifoglio wist op de Nordschleife, op het Nurburgring-circuit, een rondetijd van 12,9 mijl neer te zetten in een recordtijd van 7 minuten en 51,7 seconden. Deze nieuwe recordtijd klopt de vorige recordhouder met niet minder dan 8 seconden. Je kan dus gerust stellen dat de ambities van het merk heel hoog liggen.”

Op welk type klanten richt Alfa Romeo zich met de Stelvio?

“Gebaseerd op de lijn van de berline Giulia, die twee jaar geleden werd voorgesteld, richt de Stelvio zich op de traditionele klanten van het merk. Tegelijkertijd willen we ook nieuwe klanten aantrekken die dankzij dit model het merk ontdekken. Daarom richten we ons met de Stelvio op een cliënteel dat houdt van sportieve auto’s met een esthetisch design, maar dat eveneens het praktisch, functioneel aspect niet uit het oog verliest. Voor dit publiek ontwierp Alfa Romeo met andere woorden een uniek concept, nauw in lijn met de sportieve inborst van het merk.”

Hoe bouwt Alfa Romeo aan de band met de klant?

“Buiten de positionering van het merk om volgt Alfa Romeo nauwgezet de evolutie van media op de voet, meer bepaald op digitaal vlak. Het is voor een premiummerk als Alfa Romeo onmogelijk om dit communicatiekanaal over het hoofd te zien. Daar zetten we dus sterk op in. Verder is Alfa Romeo een merk dat naar klanten en potentiële klanten toegaat, zoals heel recent nog het event Zoute Grand Prix en het komende Salon van Brussel 2018.”

Alfa Romeo verlaat met nieuwe Stelvio platgetreden paden