Wat heeft Alfa Romeo nog nodig om opnieuw door te breken op de premiummarkt?

"Toptechnologie op alle vlakken. De wortels van Alfa Romeo liggen in de sportcompetitie: superieure motortechnologie en design zitten in ons DNA. Dat beklemtonen we meer dan ooit in onze strategie. De 4C Coupé is een exclusief concept vol innovaties, met een chassis van lichtgewicht koolstofvezel, een nieuwe en bijzonder performante motor en een uitzonderlijke baanligging. Hetzelfde geldt voor de jongste Giulia, de meest gesofisticeerde Alfa Romeo ooit gemaakt. De Giulia staat op een volledig nieuw chassis en wordt voortgestuwd door een al even nieuwe motor. De absolute topversie is de drieliter V6 turbo: 510 paarden onder de motorkap en daarmee meteen dé benchmarks in zijn categorie."

"Dankzij de alliantie van moederbedrijf Fiat met Chrysler en de oprichting van FCA (Fiat Chrysler Automobiles), kunnen we Alfa Romeo nu wereldwijd verkopen. Zo'n mondiaal verkoopkanaal geeft het merk internationaal een flinke boost."

Tot 2020 presenteert Alfa Romeo het ene nieuwe model na het andere. Wat komt er zo allemaal voorgereden?

"Naast de nieuwe Giulia sedan die we net aan het publiek voorstelden, hebben we ook de bestaande MiTo en Giulietta een upgrade en facelift gegeven. Hun uiterlijk hebben we in lijn gebracht met de nieuwe Giulia - de nieuwe standaard voor het merk. Over enkele weken stellen we in de Verenigde Staten de allereerste SUV van Alfa Romeo voor, de D-SUV. In de lente van volgend jaar is die ook beschikbaar in Europa. Tegen 2020 komen er inderdaad acht nieuwe modellen op de markt die ons merk wereldwijd erg competitief moeten maken."

Alfa Romeo straalt sportiviteit uit in design en ook uitgedrukt in paardenkracht. Trekt het merk daarnaast ook de kaart van de ecologie?

"We zijn ons al jarenlang bewust van het belang van een beter milieu en de rol die we daarbij kunnen spelen. De MiTo en de Giulietta behoren tot de meest milieuvriendelijke wagens op de markt. De nieuwe Giulia legt de lat nog hoger, met een nieuwe 2.2 JTDm II turbodiesel die 180 pk levert en toch slechts 99 gram CO2 per kilometer uitstoot."

Wat heeft Alfa Romeo nog nodig om opnieuw door te breken op de premiummarkt?"Toptechnologie op alle vlakken. De wortels van Alfa Romeo liggen in de sportcompetitie: superieure motortechnologie en design zitten in ons DNA. Dat beklemtonen we meer dan ooit in onze strategie. De 4C Coupé is een exclusief concept vol innovaties, met een chassis van lichtgewicht koolstofvezel, een nieuwe en bijzonder performante motor en een uitzonderlijke baanligging. Hetzelfde geldt voor de jongste Giulia, de meest gesofisticeerde Alfa Romeo ooit gemaakt. De Giulia staat op een volledig nieuw chassis en wordt voortgestuwd door een al even nieuwe motor. De absolute topversie is de drieliter V6 turbo: 510 paarden onder de motorkap en daarmee meteen dé benchmarks in zijn categorie.""Dankzij de alliantie van moederbedrijf Fiat met Chrysler en de oprichting van FCA (Fiat Chrysler Automobiles), kunnen we Alfa Romeo nu wereldwijd verkopen. Zo'n mondiaal verkoopkanaal geeft het merk internationaal een flinke boost."Tot 2020 presenteert Alfa Romeo het ene nieuwe model na het andere. Wat komt er zo allemaal voorgereden?"Naast de nieuwe Giulia sedan die we net aan het publiek voorstelden, hebben we ook de bestaande MiTo en Giulietta een upgrade en facelift gegeven. Hun uiterlijk hebben we in lijn gebracht met de nieuwe Giulia - de nieuwe standaard voor het merk. Over enkele weken stellen we in de Verenigde Staten de allereerste SUV van Alfa Romeo voor, de D-SUV. In de lente van volgend jaar is die ook beschikbaar in Europa. Tegen 2020 komen er inderdaad acht nieuwe modellen op de markt die ons merk wereldwijd erg competitief moeten maken."Alfa Romeo straalt sportiviteit uit in design en ook uitgedrukt in paardenkracht. Trekt het merk daarnaast ook de kaart van de ecologie?"We zijn ons al jarenlang bewust van het belang van een beter milieu en de rol die we daarbij kunnen spelen. De MiTo en de Giulietta behoren tot de meest milieuvriendelijke wagens op de markt. De nieuwe Giulia legt de lat nog hoger, met een nieuwe 2.2 JTDm II turbodiesel die 180 pk levert en toch slechts 99 gram CO2 per kilometer uitstoot."