Cargo Manager Hoornaert benadrukt dat Brussels Airlines Cargo het inderdaad toch moet hebben van de Afrikaanse routes. De maatschappij heeft de voorbije jaren haar intercontinentale netwerk weliswaar uitgebreid met New York JFK en Washington, maar de tarieven op deze Noord-Atlantische routes zijn niet om over naar huis te schrijven. Elke verandering in de situatie in Sub-Saharisch Afrika heeft dan ook een directe impact op de omzet. Zo moest Brussels Airlines Cargo in 2013 genoegen nemen met een daling van de omzet, omwille van het wegvallen van de vluchten op Bamako (wegens de burgeroorlog in Mali). Qua volume was 2013 echter gelijk aan 2012. "Bamako was een zeer goed vrachtstation", zegt Hoornaert. Een interessante evolutie over de voorbije jaren is dat de tonnages van en naar Afrika in evenwicht aan het komen zijn. Dat Brussels Airlines zich als kleine maatschappij zo goed weet te handhaven tussen al de giganten, heeft te maken met het feit dat die grote jongens nooit het totale plaatje compleet hebben, zegt Hoornaert.

Meer hierover in Flows van 9 juli 2014

Cargo Manager Hoornaert benadrukt dat Brussels Airlines Cargo het inderdaad toch moet hebben van de Afrikaanse routes. De maatschappij heeft de voorbije jaren haar intercontinentale netwerk weliswaar uitgebreid met New York JFK en Washington, maar de tarieven op deze Noord-Atlantische routes zijn niet om over naar huis te schrijven. Elke verandering in de situatie in Sub-Saharisch Afrika heeft dan ook een directe impact op de omzet. Zo moest Brussels Airlines Cargo in 2013 genoegen nemen met een daling van de omzet, omwille van het wegvallen van de vluchten op Bamako (wegens de burgeroorlog in Mali). Qua volume was 2013 echter gelijk aan 2012. "Bamako was een zeer goed vrachtstation", zegt Hoornaert. Een interessante evolutie over de voorbije jaren is dat de tonnages van en naar Afrika in evenwicht aan het komen zijn. Dat Brussels Airlines zich als kleine maatschappij zo goed weet te handhaven tussen al de giganten, heeft te maken met het feit dat die grote jongens nooit het totale plaatje compleet hebben, zegt Hoornaert.Meer hierover in Flows van 9 juli 2014