"De betrokken wagens beschikken over een elektrische stuurbekrachtiging", zegt een woordvoerder voor Toyota België. "De elektrische contacten staan bij die modellen dicht bij elkaar. Mocht er vocht op die contacten komen, bestaat er een kans op kortsluiting. Als dat gebeurt, dan wordt het sturen bij lage snelheden opvallend moeilijker." Toyota kampte de afgelopen jaren vaker met stuurproblemen en andere mankementen. In juni werden wereldwijd nog 242.000 auto's van het type Prius en Lexus teruggehaald vanwege mogelijke remproblemen en in januari moesten 901.000 wagens van het type Corolla en Corolla Matrix naar de garage door problemen met de airbags en veiligheidsriemen. (Belga)

"De betrokken wagens beschikken over een elektrische stuurbekrachtiging", zegt een woordvoerder voor Toyota België. "De elektrische contacten staan bij die modellen dicht bij elkaar. Mocht er vocht op die contacten komen, bestaat er een kans op kortsluiting. Als dat gebeurt, dan wordt het sturen bij lage snelheden opvallend moeilijker." Toyota kampte de afgelopen jaren vaker met stuurproblemen en andere mankementen. In juni werden wereldwijd nog 242.000 auto's van het type Prius en Lexus teruggehaald vanwege mogelijke remproblemen en in januari moesten 901.000 wagens van het type Corolla en Corolla Matrix naar de garage door problemen met de airbags en veiligheidsriemen. (Belga)