Door de toenemende concurrentie zijn de prijzen substantieel gedaald, dixit de minister. Zo is er een gemiddelde daling met 20 procent, maar toch blijft de verbruiker veelal bij het historische, hogere, tarief. "We kunnen de operatoren niet verwijten dat ze hun klanten niet sensibiliseren. Ze doen dat, zoals de wet het voorschrijft", klonk het. "Maar de klanten zijn wantrouwig, ze vragen zich af wat er achter dat voorstel schuilt." Uit een studie van telecomregulator BIPT die binnenkort zal verschijnen, blijkt dat 50 procent van de klanten tevreden is over hun operator. Maar ook zegt 50 procent dat ze waarschijnlijk te veel betalen voor hun diensten. Vanaf september komen er sensibiliseringsacties die de verbruiker moeten aanzetten om de verschillende tariefformules te vergelijken en ook over te stappen naar meer voordelige formules. (Belga)

Door de toenemende concurrentie zijn de prijzen substantieel gedaald, dixit de minister. Zo is er een gemiddelde daling met 20 procent, maar toch blijft de verbruiker veelal bij het historische, hogere, tarief. "We kunnen de operatoren niet verwijten dat ze hun klanten niet sensibiliseren. Ze doen dat, zoals de wet het voorschrijft", klonk het. "Maar de klanten zijn wantrouwig, ze vragen zich af wat er achter dat voorstel schuilt." Uit een studie van telecomregulator BIPT die binnenkort zal verschijnen, blijkt dat 50 procent van de klanten tevreden is over hun operator. Maar ook zegt 50 procent dat ze waarschijnlijk te veel betalen voor hun diensten. Vanaf september komen er sensibiliseringsacties die de verbruiker moeten aanzetten om de verschillende tariefformules te vergelijken en ook over te stappen naar meer voordelige formules. (Belga)