On the road

On the road
Natuurlijk wil Porsche dat zijn 911 de best verkochte sportwagen ter wereld blijft. En dus geeft hij zijn iconische 911 een welverdiende push. Valt meteen op: een nieuw hart onder de kap. Zes cilinders, drie liter en 370 paarden. Scherpere prestaties voor minder benzine. Ook het multimediasysteem krijgt een forse update. © GF

Natuurlijk wil Porsche dat zijn 911 de best verkochte sportwagen ter wereld blijft. En dus geeft hij zijn iconische 911 een welverdiende push. Valt meteen op: een nieuw hart onder de kap. Zes cilinders, drie liter en 370 paarden. Scherpere prestaties voor minder benzine. Ook het multimediasysteem krijgt een forse update. © GF

Alsof de gewone Aventador nog niet snel genoeg is. Lamborghini serveert een Sport Veloce-versie van zijn dakloze raket op vier wielen. Er komen onder de kap nog eens 50 paarden bij. Daarmee trekt de Aventador SV Roadster vlot een sprintje van nul naar honderd per uur in amper 2,9 seconden. Inderdaad, net als in de formule 1. Er hangt wel een prijskaartje aan zoveel geweld: om en bij de 360.000 euro. © GF

Mercedes heeft nu ook een coupéversie van de uitstekende C-Klasse. Bekijk hem en je zegt spontaan dat dit eigenlijk een kleinere S-Klasse coupé is. En wat dan nog? Het verkleinwoord van bloedmooi blijft altijd bloedmooi, ja toch? © GF

De S-Klasse heerst al jaren in de klasse van de toplimousines. Ondertussen had BMW met zijn 7-reeks altijd wel de meest dynamische koets in huis, maar het merk kreeg daar nooit prijzen voor. Koerswijziging dus, of toch een halve: de nieuwe 7-reeks die straks in de showroom blinkt, gaat behalve voor sportief voor comfort en luxe. © GF

Een paar jaar geleden doopte Hyundai zijn compacte SUV om tot ix35. Blundertje. De naam Tucson, naar het model waarmee het Koreaanse merk in onze contreien groot werd, bleef al die tijd in het collectieve geheugen nazinderen. Dat is bij deze rechtgezet,want ziehier de opvolger van de ix35, de nieuwe ...Tucson. © GF

Audi komt onder stroom en gaat de concurrentie met Tesla aan. In 2018 zal dat laatste merk niet langer het enige zijn dat elektrische auto's bouwt met een (relatief) zeer groot rijbereik. In dat jaar verschijnt ook deze e-Tron Quattro in de showroom. Met een rijbereik van maar liefst 500 kilometer. © GF