Pioniers in paperassen

Wie een nieuwe oude wagen koopt of verkoopt, moet de nodige papieren kunnen voorleggen. Maar wat doe je als er blanco’s in de historiek van je oldtimer/youngtimer zitten? CE-GO, het nieuwste project van serial entrepreneur Gregory Redlich, vult zulke administratieve gaten op voor zowel particuliere liefhebbers als D’Ieteren Gallery.

Op zijn achttiende kocht autoliefhebber Gregory Redlich (42), bezieler van CE-GO, een Lotus Elan uit 1989 in British Racing Green en nadien een Ford Mustang 289 uit 1968 in Acapulco Blue. Sindsdien liet de automicrobe hem niet meer los. “Het was tijdens oldtimerevenementen dat ik met mijn vrienden telkens weer verbaasd was over de lamentabele conditie van de – vaak zeer beperkte – boorddocumenten van de meeste oldtimers/youngtimers”, vertelt Redlich. “Vervallen of onvolledige documenten zitten vaak weggemoffeld in een oude farde. Maar wat me het meest frappeerde, was het ontbreken van heel wat gegevens in de historiek van de wagen. Zulke gaten maken een wagen bij een eventuele verkoop minder waard of zorgen ervoor dat de auto niet geregistreerd kan worden na aankoop. Mijn buurman heeft een Maserati Quattroporte en een oude Volvo 1800 S in zijn garage staan maar omdat hij van de Volvo enkel de naam van de eigenaar heeft en andere documenten ontbreken, slaagt hij er niet in de wagen in te schrijven.

Vervallen of onvolledige documenten zitten vaak weggemoffeld in een oude farde.

Hij heeft met andere woorden een wagen met een bepaalde waarde in zijn bezit die hij niet op de openbare weg mag gebruiken.

Uit opzoekingswerk leerde ik dat er in ons land en ver daarbuiten geen enkele dienst bestaat die deze ontbrekende documenten of info in de historiek van classic cars (oldtimers en youngtimers) opzoekt. Met het tienkoppige team van CE-GO willen we dat gat invullen en autoliefhebbers op internationaal vlak deze service voor old- en youngtimers aanbieden.”

Legitimiteit

“Het klopt dat we nog een legitimiteit moeten uitbouwen maar het feit dat we nog maar pas van start zijn gegaan en de D’Ieteren Gallery met zijn enorme museumcollectie reeds op ons beroep doet, daar zijn we trots op”, vertelt Redlich. “We proberen via onze fabriekscontacten ontbrekende info te vinden inzake een vooroorlogse Audi uit 1936, een Porsche uit de jaren ’50 en een Volkswagen T2 uit de jaren ’70. Toch willen we maximaal democratiseren en ons niet enkel richten tot grote verzamelaars met dure wagens. Wij willen ook autoliefhebbers in het bezit van pakweg een VW Kever, een BMW 3-serie uit de jaren ’90 of een Citroën 2CV verder helpen. Het is ons doel een toegevoegde waarde te zijn zonder mensen uit te sluiten.”

www.oldtimer-cego.be

Pioniers in paperassen

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content