De impact voor handelaars en consumenten is enorm, zegt UNIZO. "Indien de staking op voorhand is aangekondigd, kunnen consumenten zich voorbereiden, maar toch zullen heel wat consumenten hun aankopen uitstellen of helemaal niet doen. Voor de handelaars betekent dit een inkomstenverlies. En sowieso is het voor zowel de handelaars als voor de consument gewoon heel onpraktisch", aldus Vanleenhove. De ondernemersorganisatie wijst er nog op dat het vertrouwen in het elektronisch betaalverkeer, en meer bepaald Atos Worldline, met een eventuele staking een serieuze deuk zou krijgen. "Handelaars én consumenten worden aangemoedigd om zoveel mogelijk elektronisch te betalen. Dat is gemakkelijker en veiliger. Maar dan moeten ondernemers en consumenten wel kunnen rekenen op het systeem", besluit UNIZO. Ook NSZ reageert misnoegd. "We hebben volgende week dinsdag een gesprek met Wordline om de panne van vorige week vrijdag te bespreken; nu vernemen we ook nog dat er blijkbaar beknibbeld wordt op de technologische investeringen en dat er daarom op de koop toe wordt gestaakt. Handelaars betalen heel wat om hun klanten elektronisch te laten betalen en moeten kunnen rekenen op een feilloze service." De organisatie wil tekst en uitleg van Atos Worldline. (Belga)

De impact voor handelaars en consumenten is enorm, zegt UNIZO. "Indien de staking op voorhand is aangekondigd, kunnen consumenten zich voorbereiden, maar toch zullen heel wat consumenten hun aankopen uitstellen of helemaal niet doen. Voor de handelaars betekent dit een inkomstenverlies. En sowieso is het voor zowel de handelaars als voor de consument gewoon heel onpraktisch", aldus Vanleenhove. De ondernemersorganisatie wijst er nog op dat het vertrouwen in het elektronisch betaalverkeer, en meer bepaald Atos Worldline, met een eventuele staking een serieuze deuk zou krijgen. "Handelaars én consumenten worden aangemoedigd om zoveel mogelijk elektronisch te betalen. Dat is gemakkelijker en veiliger. Maar dan moeten ondernemers en consumenten wel kunnen rekenen op het systeem", besluit UNIZO. Ook NSZ reageert misnoegd. "We hebben volgende week dinsdag een gesprek met Wordline om de panne van vorige week vrijdag te bespreken; nu vernemen we ook nog dat er blijkbaar beknibbeld wordt op de technologische investeringen en dat er daarom op de koop toe wordt gestaakt. Handelaars betalen heel wat om hun klanten elektronisch te laten betalen en moeten kunnen rekenen op een feilloze service." De organisatie wil tekst en uitleg van Atos Worldline. (Belga)