De actie zou vanavond om 22 uur (21 uur plaatselijke tijd) van start gaan, en duren tot donderdagavond 22 uur. De directie van Transport for London verwacht zelfs dat de hinder tot vrijdagochtend zal aanslepen. Ook volgende week dinsdagavond dreigen de bonden voor 48 uur het werk neer te leggen. Het personeel protesteert tegen de plannen van de burgemeester om een flink aantal ticketverkooppunten te sluiten en meer dan 750 banen te schrappen. Op die manier kan 50 miljoen pond worden bespaard. Steeds meer reizigers beschikken over een "Oyster card", een oplaadbare abonnementsformule, en moeten dus geen ticket meer kopen. Verwacht wordt dat de staking overal voelbaar zal zijn, op enkele lijnen (Central Line, Piccadilliy Line, Circle Line, District Line, ...) zouden er wel nog in beperkte mate metrostellen uitrijden, maar ze zouden niet in alle stations stoppen. Het busverkeer zou wel normaal moeten verlopen, net als de trein naar de luchthaven van Heathrow en naar de Docklands. De kost van de staking wordt op 50 miljoen pond per dag geschat. Miljoenen pendelaars maken van de Londense underground gebruik om zich te verplaatsen van en naar het werk en in hun vrije tijd. (Belga)

De actie zou vanavond om 22 uur (21 uur plaatselijke tijd) van start gaan, en duren tot donderdagavond 22 uur. De directie van Transport for London verwacht zelfs dat de hinder tot vrijdagochtend zal aanslepen. Ook volgende week dinsdagavond dreigen de bonden voor 48 uur het werk neer te leggen. Het personeel protesteert tegen de plannen van de burgemeester om een flink aantal ticketverkooppunten te sluiten en meer dan 750 banen te schrappen. Op die manier kan 50 miljoen pond worden bespaard. Steeds meer reizigers beschikken over een "Oyster card", een oplaadbare abonnementsformule, en moeten dus geen ticket meer kopen. Verwacht wordt dat de staking overal voelbaar zal zijn, op enkele lijnen (Central Line, Piccadilliy Line, Circle Line, District Line, ...) zouden er wel nog in beperkte mate metrostellen uitrijden, maar ze zouden niet in alle stations stoppen. Het busverkeer zou wel normaal moeten verlopen, net als de trein naar de luchthaven van Heathrow en naar de Docklands. De kost van de staking wordt op 50 miljoen pond per dag geschat. Miljoenen pendelaars maken van de Londense underground gebruik om zich te verplaatsen van en naar het werk en in hun vrije tijd. (Belga)