Bagageafhandelaar Aviapartner werd door sommige luchtvaartmaatschappijen ingeschakeld om verschillende diensten te leveren. De afhandeling van bagage doet het bedrijf zelf, maar andere diensten worden uitbesteed. Zo werd de schoonmaak van de vliegtuigen recent toevertrouwd aan One Fleet Services. Volgens Dominique Fervaille van de socialistische vakbond zijn er bij die onderaannemer al maanden problemen met de lonen en de werkorganisatie. "De situatie is verslechterd sinds begin januari en vandaag de dag moeten de werknemers het stellen zonder kleedkamers, kantines en schoonmaakhandschoenen omdat Aviapartner wil besparen op de schoonmaak." Volgens haar heeft One Fleet Services slecht onderhandeld met Aviapartner. Drie kwart van de effectieven zijn momenteel op economische werkloosheid gezet door de directie, wat de vakbond betreurt. "Er zijn geen mensen genoeg meer om de vliegtuigen te kuisen. Men vraagt bijvoorbeeld aan één of twee mensen om een Dreamliner (een langeafstandsvliegtuig, red.) te kuisen in 25 minuten", zegt de vakbondsvrouw. Het personeel legde het werk woensdagochtend neer maar de directie zou een beroep gedaan hebben op interimkrachten. De vakbond heeft om een bemiddeling gevraagd. Als de situatie niet verbetert, dreigt de vakbond ermee de staking uit te breiden naar andere afdelingen van de groep, die bijvoorbeeld ook de treinen van de NMBS reinigt. (Belga)

Bagageafhandelaar Aviapartner werd door sommige luchtvaartmaatschappijen ingeschakeld om verschillende diensten te leveren. De afhandeling van bagage doet het bedrijf zelf, maar andere diensten worden uitbesteed. Zo werd de schoonmaak van de vliegtuigen recent toevertrouwd aan One Fleet Services. Volgens Dominique Fervaille van de socialistische vakbond zijn er bij die onderaannemer al maanden problemen met de lonen en de werkorganisatie. "De situatie is verslechterd sinds begin januari en vandaag de dag moeten de werknemers het stellen zonder kleedkamers, kantines en schoonmaakhandschoenen omdat Aviapartner wil besparen op de schoonmaak." Volgens haar heeft One Fleet Services slecht onderhandeld met Aviapartner. Drie kwart van de effectieven zijn momenteel op economische werkloosheid gezet door de directie, wat de vakbond betreurt. "Er zijn geen mensen genoeg meer om de vliegtuigen te kuisen. Men vraagt bijvoorbeeld aan één of twee mensen om een Dreamliner (een langeafstandsvliegtuig, red.) te kuisen in 25 minuten", zegt de vakbondsvrouw. Het personeel legde het werk woensdagochtend neer maar de directie zou een beroep gedaan hebben op interimkrachten. De vakbond heeft om een bemiddeling gevraagd. Als de situatie niet verbetert, dreigt de vakbond ermee de staking uit te breiden naar andere afdelingen van de groep, die bijvoorbeeld ook de treinen van de NMBS reinigt. (Belga)