Het bedrijf heeft last van de concurrentie van Ryanair, waar de personeelskosten veel lager liggen. Vorig jaar lag al een plan op tafel om een fiscaal gunstregime te creëren voor vliegend personeel, maar Europa keurde dat af. Staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet werkte daarom een ander mechanisme uit. Brussels Airport moet niet langer betalen voor de veiligheids- en brandweerdiensten. Daarvan moeten in principe alle luchtvaartmaatschappijen profiteren, maar de 20 miljoen euro vloeit in de eerste plaats naar maatschappijen die het meest actief zijn op Zaventem. Dat zijn het Belgische Brussels Airlines, Thomas Cook en Jetairfly. (Belga)

Het bedrijf heeft last van de concurrentie van Ryanair, waar de personeelskosten veel lager liggen. Vorig jaar lag al een plan op tafel om een fiscaal gunstregime te creëren voor vliegend personeel, maar Europa keurde dat af. Staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet werkte daarom een ander mechanisme uit. Brussels Airport moet niet langer betalen voor de veiligheids- en brandweerdiensten. Daarvan moeten in principe alle luchtvaartmaatschappijen profiteren, maar de 20 miljoen euro vloeit in de eerste plaats naar maatschappijen die het meest actief zijn op Zaventem. Dat zijn het Belgische Brussels Airlines, Thomas Cook en Jetairfly. (Belga)