Als die groei zich doorzet, zal De Lijn dit jaar 11 miljoen sms-tickets verkopen. Vorig jaar waren dat er bijna 10 miljoen, in 2013 ruim 8 miljoen. Sinds de lancering in september 2007 zijn er al 35 miljoen sms-tickets verkocht.

Beloning trouwe gebruikers

Ook het aantal unieke gebruikers groeit: tot eind augustus waren er 770.000 unieke gebruikers van het sms-ticket, dat is bijna evenveel als de 818.000 voor heel 2014. Het sms-ticket blijkt vooral erg in trek bij 18- tot 30-jarigen, goed voor 49 procent van de kopers.

Om de trouwe sms-gebruikers te belonen, krijgt al wie binnen de twee maanden 10 sms-tickets koopt het elfde sms-ticket gratis (excl. telecomkosten van 0,15 euro). De actie loopt tot en met 31 december 2015, aldus De Lijn. (Belga/NS)

Als die groei zich doorzet, zal De Lijn dit jaar 11 miljoen sms-tickets verkopen. Vorig jaar waren dat er bijna 10 miljoen, in 2013 ruim 8 miljoen. Sinds de lancering in september 2007 zijn er al 35 miljoen sms-tickets verkocht.Ook het aantal unieke gebruikers groeit: tot eind augustus waren er 770.000 unieke gebruikers van het sms-ticket, dat is bijna evenveel als de 818.000 voor heel 2014. Het sms-ticket blijkt vooral erg in trek bij 18- tot 30-jarigen, goed voor 49 procent van de kopers. Om de trouwe sms-gebruikers te belonen, krijgt al wie binnen de twee maanden 10 sms-tickets koopt het elfde sms-ticket gratis (excl. telecomkosten van 0,15 euro). De actie loopt tot en met 31 december 2015, aldus De Lijn. (Belga/NS)