"Er is al heel wat werk gebeurd", zegt Peeters in een reactie aan Belga. "De globale strategie is uitgetekend, de middelen zijn er, de projecten zijn gedefinieerd... Nu komt het aan op de uitvoering van het plan, zodat er eind volgend jaar meer perspectief is op werk." Zo is er het Strategisch Plan voor Limburg in het Kwadraat, kortweg SALK. De minister-president is ook tevreden met de plannen van Nike, dat een nieuw distributiecentrum in Ham gaat bouwen, en van Ikea, dat een winkel plant in Hasselt. Een vlotte begeleiding van de werknemers naar nieuw werk, met de VDAB, is belangrijk, klinkt het. "De arbeidsmarkt heeft iedereen nodig", aldus Peeters. "De komende jaren zullen immers, als gevolg van de eindeloopbaan, vele duizenden werknemers de arbeidsmarkt verlaten. Ook gaan we ervan uit, gelet op de conjunctuurgevoeligheid van de Limburgse economie, dat eenmaal de conjunctuur aantrekt, in Limburg de conjunctuur iets sneller zal aantrekken." Voor de minister-president zullen de komende jaren cruciaal zijn om in Limburg in te zetten op innovatie, de verbetering van productieprocessen, de vermarkting en vooral op internationalisering en meer export. (Belga)

"Er is al heel wat werk gebeurd", zegt Peeters in een reactie aan Belga. "De globale strategie is uitgetekend, de middelen zijn er, de projecten zijn gedefinieerd... Nu komt het aan op de uitvoering van het plan, zodat er eind volgend jaar meer perspectief is op werk." Zo is er het Strategisch Plan voor Limburg in het Kwadraat, kortweg SALK. De minister-president is ook tevreden met de plannen van Nike, dat een nieuw distributiecentrum in Ham gaat bouwen, en van Ikea, dat een winkel plant in Hasselt. Een vlotte begeleiding van de werknemers naar nieuw werk, met de VDAB, is belangrijk, klinkt het. "De arbeidsmarkt heeft iedereen nodig", aldus Peeters. "De komende jaren zullen immers, als gevolg van de eindeloopbaan, vele duizenden werknemers de arbeidsmarkt verlaten. Ook gaan we ervan uit, gelet op de conjunctuurgevoeligheid van de Limburgse economie, dat eenmaal de conjunctuur aantrekt, in Limburg de conjunctuur iets sneller zal aantrekken." Voor de minister-president zullen de komende jaren cruciaal zijn om in Limburg in te zetten op innovatie, de verbetering van productieprocessen, de vermarkting en vooral op internationalisering en meer export. (Belga)