De luchtvaartmaatschappij waarschuwt dat "de uitbreiding van het routenetwerk en de uitbreiding van de trafiek, die een positieve invloed hebben gehad op de lokale economie en de werkgelegenheid, in gevaar worden gebracht en zouden kunnen teruggedrongen worden, indien de reistaks zou geïmplementeerd worden". "Het is onbegrijpelijk dat na soortgelijke experimenten met reistaksen in landen zoals Nederland of Ierland, de Waalse regering de passagiers zou opzadelen met een extra belasting. In plaats daarvan zou men hen eerder moeten bedanken voor de bloeiende economische activiteit, die al het passagiersverkeer met zich meebrengt voor de regio. Het belasten van reizigers zal niet verhinderen dat mensen het vliegtuig nemen, maar het zal reizigers en luchtvaartmaatschappijen ertoe leiden om voor andere luchthavens te kiezen", zegt Daniel de Carvalho van Wizz Air. Wizz Air vliegt vanuit Brussels Charleroi naar zeven bestemmingen en vervoerde tot op heden via de Waalse luchthaven ruim 2,7 miljoen passagiers. (Belga)

De luchtvaartmaatschappij waarschuwt dat "de uitbreiding van het routenetwerk en de uitbreiding van de trafiek, die een positieve invloed hebben gehad op de lokale economie en de werkgelegenheid, in gevaar worden gebracht en zouden kunnen teruggedrongen worden, indien de reistaks zou geïmplementeerd worden". "Het is onbegrijpelijk dat na soortgelijke experimenten met reistaksen in landen zoals Nederland of Ierland, de Waalse regering de passagiers zou opzadelen met een extra belasting. In plaats daarvan zou men hen eerder moeten bedanken voor de bloeiende economische activiteit, die al het passagiersverkeer met zich meebrengt voor de regio. Het belasten van reizigers zal niet verhinderen dat mensen het vliegtuig nemen, maar het zal reizigers en luchtvaartmaatschappijen ertoe leiden om voor andere luchthavens te kiezen", zegt Daniel de Carvalho van Wizz Air. Wizz Air vliegt vanuit Brussels Charleroi naar zeven bestemmingen en vervoerde tot op heden via de Waalse luchthaven ruim 2,7 miljoen passagiers. (Belga)