Ook klanten van bpost bank kunnen vanaf januari mobiel bankieren

(Belga) Vanaf begin januari kunnen ook klanten van bpost bank mobiel bankieren. Dat maakte de bank vandaag bekend. De bank maakt het vanaf de lente ook mogelijk voor klanten om met de app Seqr te betalen in McDonald’s. “Die twee innovaties beantwoorden aan de bpost bank reality check: eenvoudig, veilig en voor iedereen”, stelt CEO David Moucheron vast.

De bank, die op basis van het aantal transacties per jaar (160 miljoen) de vierde is van het land, volgt daarmee andere banken die al apps lanceerden die toelaten via smartphone of tablet bankverrichtingen te doen. “Alle gebruikelijke bankverrichtingen zijn op die manier mogelijk”, legt Moucheron uit. Voor de tweede innovatie werkt bpost bank samen met het Zweedse Seamless, een van de grootste wereldwijde leveranciers van mobiele betaaloplossingen, en het fastfoodrestaurant McDonald’s. België wordt het zevende land waarin Seamless haar app Seqr lanceert. “Hiermee kunnen gebuikers snel en veilig aankopen doen in winkels en online”, legt Seamless-woordvoerder Marcel Roelants uit. “Wie de app heeft, scant de QR-code aan de kassa van McDonald’s. Wie een toestel met NFC-technologie heeft, houdt zijn toestel tegen de code, waarin een antenne zit. Na bevestiging met de persoonlijke pincode wordt de rekening van de klant onmiddellijk gedebiteerd.” Vanaf de lente kunnen klanten van bpost-bank terecht in de 67 filialen van McDonald’s, maar Seamless hoopt dat in de toekomst iedereen de app kan gebruiken. “We zijn tevreden dat bpost bank met ons in zee gaat, en hopen zo een draagvlak te creeëren”, zegt Roelants. “Dat kan ook betekenen dat we gaan samenwerken met andere banken.” (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content