Houd u niet in. Neemt uw klant of partner een voorgerecht ? Doe dan hetzelfde als u daar zin in hebt. Het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit van uw eten die telt. Neem dus een gerecht met weinig koolhydraten, zoals groenten, linzen, kikkererwten...

Drink wijn. Wijn is niet alleen toegelaten, het is zelfs aanbevolen. De wijn verlaagt het risico op cardiovasculaire aandoeningen.

Laat het brood staan. Bij het ontbijt is brood essentieel, maar bij een warme maaltijd niet. Volkoren brood bevat evenveel koolhydraten als witbrood en moet dus vermeden worden.

Liever vis dan vlees. Vis en schaaldieren krijgen de voorkeur. Vlees hoeft u maar driemaal per week te eten, en nooit 's avonds. Rood vlees volstaat zelfs een keer per week. Vermijd entrecôte, neem liever eend.

Eet veel groenten. De beste groenten zijn broccoli, prinsessenbonen, spinazie, aubergine, tomaten... Maar ook van linzen, flageolet en kikkererwten mag u zoveel eten als u wilt.

Bron : Journaldunet.fr

Houd u niet in. Neemt uw klant of partner een voorgerecht ? Doe dan hetzelfde als u daar zin in hebt. Het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit van uw eten die telt. Neem dus een gerecht met weinig koolhydraten, zoals groenten, linzen, kikkererwten... Drink wijn. Wijn is niet alleen toegelaten, het is zelfs aanbevolen. De wijn verlaagt het risico op cardiovasculaire aandoeningen. Laat het brood staan. Bij het ontbijt is brood essentieel, maar bij een warme maaltijd niet. Volkoren brood bevat evenveel koolhydraten als witbrood en moet dus vermeden worden. Liever vis dan vlees. Vis en schaaldieren krijgen de voorkeur. Vlees hoeft u maar driemaal per week te eten, en nooit 's avonds. Rood vlees volstaat zelfs een keer per week. Vermijd entrecôte, neem liever eend. Eet veel groenten. De beste groenten zijn broccoli, prinsessenbonen, spinazie, aubergine, tomaten... Maar ook van linzen, flageolet en kikkererwten mag u zoveel eten als u wilt. Bron : Journaldunet.fr