Waarom bezoekers uw landingspagina snel verlaten

Consumenten naar uw website lokken is een ding, ze daar houden is een ander. Dit zijn de vijf meest voorkomende redenen waarom bezoekers wel doorklikken naar uw site, maar even snel weer vertrekken.

Niet overzichtelijk. De bezoeker moet in drie seconden kunnen zien wat hij op de pagina zal vinden. Dat doet u met een duidelijke titel, een call to action en een formulier dat zich boven de ‘vouw’ bevindt.

Te veel afleiding. Verwijder alle visuele afleiding zoals animaties en Flash, verwijder links waarmee bezoekers kunnen wegklikken en vermijd grote blokken tekst. Gebruik liever een aangenaam en niet te groot beeld dat relevant is voor het aanbod. De tekst kunt u in overzichtelijke alinea’s of puntjes opsommen.

De taal activeert niet. Uw bezoekers willen niet te veel nadenken als ze terechtkomen op uw landingspagina. Zeg precies wat ze moeten doen door werkwoorden en voldoende info in uw titels en op de ‘Verzenden’-knop te zetten. Welk van deze twee titels zal de meeste mensen tot actie aanzetten: ‘Uw handleiding’ of ‘Download uw handleiding voor het creëren van content in de kerstperiode’?

Het formulier is te veel werk. U wilt graag informatie over uw bezoekers, maar u mag ze niet afschrikken met een omslachtig onlineformulier. Begin klein en bouw het op tot het kritieke punt.

Uw aanbod voldeed niet aan de verwachting. Als uw aanbod verleidelijk was, moet het voldoen aan de verwachting. Vermeld duidelijk wat het aanbod is in de call to action en op de landingpagina.

Bron: hubspot.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content