Mentoren of grote voorbeelden heeft Tychon niet. Zijn beste advies kreeg hij van... zijn medewerkers. "Neem de tijd om succes te vieren", was de les die hij trok uit de feedback na een personeelsbevraging. "In de organisatie is er veel druk om nieuwe zaken te realiseren. Tegelijk blijft focus belangrijk. Je moet kiezen. Maar er is nooit genoeg tijd om personen en hun projecten te honoreren."

Dat bewees de bijna perfect tweetalige Tychon. Na zijn studies diploma economie en financiën van de Université de Liège ging hij aan de slag bij Watco, dat later opging in Sita Belgium. Die naam verdwijnt vanaf september, in een rebrandingoperatie waarbij SUEZ environnement in de plaats komt van de 42 bedrijfsnamen die de groep nu gebruikt in zo'n 70 landen. Een one-company-man dus, al leerde hij omgaan met verschillende culturen. Hij deed ervaring op in voornamelijk financiële functies in Wallonië, maar ook op het niveau van de businessunit Benelux & Duitsland.

Bij SUEZ environnement begon hij met de strategie beter kenbaar te maken bij de zowat 2400 medewerkers in België en Luxemburg. "Dat is nodig, om te weten waarom het ene project belangrijker is dan het andere. Iedereen probeert elke dag zijn best te doen, maar het is belangrijk de succesvolle realisaties ook af en toe even in het zonlicht te plaatsen. Dat creëert dadelijk een andere dynamiek. Onze mensen op het veld: de chauffeurs, de sorteerders, de bedienden: zij weten het best wat er moet worden verbeterd. Zonder onze mensen zijn we niets."

Mentoren of grote voorbeelden heeft Tychon niet. Zijn beste advies kreeg hij van... zijn medewerkers. "Neem de tijd om succes te vieren", was de les die hij trok uit de feedback na een personeelsbevraging. "In de organisatie is er veel druk om nieuwe zaken te realiseren. Tegelijk blijft focus belangrijk. Je moet kiezen. Maar er is nooit genoeg tijd om personen en hun projecten te honoreren."Dat bewees de bijna perfect tweetalige Tychon. Na zijn studies diploma economie en financiën van de Université de Liège ging hij aan de slag bij Watco, dat later opging in Sita Belgium. Die naam verdwijnt vanaf september, in een rebrandingoperatie waarbij SUEZ environnement in de plaats komt van de 42 bedrijfsnamen die de groep nu gebruikt in zo'n 70 landen. Een one-company-man dus, al leerde hij omgaan met verschillende culturen. Hij deed ervaring op in voornamelijk financiële functies in Wallonië, maar ook op het niveau van de businessunit Benelux & Duitsland. Bij SUEZ environnement begon hij met de strategie beter kenbaar te maken bij de zowat 2400 medewerkers in België en Luxemburg. "Dat is nodig, om te weten waarom het ene project belangrijker is dan het andere. Iedereen probeert elke dag zijn best te doen, maar het is belangrijk de succesvolle realisaties ook af en toe even in het zonlicht te plaatsen. Dat creëert dadelijk een andere dynamiek. Onze mensen op het veld: de chauffeurs, de sorteerders, de bedienden: zij weten het best wat er moet worden verbeterd. Zonder onze mensen zijn we niets."