Marketeers moeten uitgevers worden

Slimme marketeers weten dat ze consumenten kunnen binden aan hun merk door hen iets aan te bieden wat bruikbaar, interessant en entertainend is. Merken moeten dus gaan denken als uitgevers en hun eigen kanalen creëren vol waardevolle content.

Denk eerst aan uw doelgroep. Bij het maken van content voor uw website, klantenmagazine, newsletter of ander medium is het belangrijk om niet te denken in termen van verkopen, maar wel aan inspireren, entertainen, vooruithelpen…

Eigen content of laten maken? Bekijk welke content u al hebt liggen en hoe u die kunt ombouwen naar inspirerende verhalen. Welke content laat u maken? Sterke content is niet gratis: het vraagt tijd, energie en creatief talent.

Neem het op in uw marketingplan. Maak uw contentstrategie een deel van het marketingplan. Als uitgever denken, vraagt om een contentstrategie die wordt opgenomen in het grotere plaatje. Zorg ervoor dat het hele marketingteam het belang hiervan inziet.

Stel een editoriale jaarkalender op. Gewoon een paar interessante artikels op de corporate website posten, volstaat niet. Stel een kalender op waarin u de geplande content in schema brengt, verbonden aan andere marketingacties.

Herbekijk uw team. Heeft iemand in uw team het talent om als uitgever te denken? Of doet u een beroep op freelancers of een gespecialiseerd bureau? Op Custo.be, de website van de vakvereniging van customermediabureaus, vindt u enkele cases en contactgegevens van mogelijke partners.

Maak de content overal zichtbaar en shareable. Behalve op uw eigen website en de verschillende sociale netwerken moet uw boodschap evengoed in de brievenbus en op de deurmat terechtkomen. Pas de content aan zodat hij de juiste vorm en format heeft voor de verschillende dragers.

Bron: Kluwer Opleidingen i.s.m. met Propaganda

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content