1 Het verleden is niet de blauwdruk voor de toekomst. Denk niet dat het ongeluk altijd net jou weet te vinden. Dat misverstand ontstaat doordat het menselijk brein werkt met patronen en de gebeurtenissen onthoudt die zo'n patroon bevestigen.

2 Weiger zichzelf waarmakende voorspellingen te maken. Als je ervan uitgaat dat de rest van je dag even slecht zal zijn als hij begon, kun je er gif op nemen dat je iets zult doen of zeggen om je voorspelling waar te maken.

3 Relativeer. Denk aan het grote plaatje. Wellicht ben je binnen twee weken gewoon vergeten wat je dag nu verpest.

4 Verander de definitie van 'goed' en 'slecht'. Beslis bijvoorbeeld dat een dag alleen maar slecht is wanneer iemand je auto steelt en in het kanaal rijdt. Zulke definities maken het moeilijker om je rot te voelen.

5 Beweeg. Lichaam en geest geven elkaar voortdurend feedback. Een slecht humeur maakt je moe en dat verergert je hum nog meer. Verbreek dat patroon door te gaan wandelen of iets gezonds te verorberen.

Bron: Inc.

1 Het verleden is niet de blauwdruk voor de toekomst. Denk niet dat het ongeluk altijd net jou weet te vinden. Dat misverstand ontstaat doordat het menselijk brein werkt met patronen en de gebeurtenissen onthoudt die zo'n patroon bevestigen.2 Weiger zichzelf waarmakende voorspellingen te maken. Als je ervan uitgaat dat de rest van je dag even slecht zal zijn als hij begon, kun je er gif op nemen dat je iets zult doen of zeggen om je voorspelling waar te maken.3 Relativeer. Denk aan het grote plaatje. Wellicht ben je binnen twee weken gewoon vergeten wat je dag nu verpest.4 Verander de definitie van 'goed' en 'slecht'. Beslis bijvoorbeeld dat een dag alleen maar slecht is wanneer iemand je auto steelt en in het kanaal rijdt. Zulke definities maken het moeilijker om je rot te voelen.5 Beweeg. Lichaam en geest geven elkaar voortdurend feedback. Een slecht humeur maakt je moe en dat verergert je hum nog meer. Verbreek dat patroon door te gaan wandelen of iets gezonds te verorberen.Bron: Inc.