Zoek de juiste mensen. Een geslaagde cocreatie begint met een goede conversatie. U hebt interessante, creatieve gebruikers nodig die vanuit verschillende perspectieven naar uw product kijken. Hebt u mensen in die gemeenschap die uw product verwerpen? Nodig ze uit. Geef iedereen voortdurend het gevoel dat u luistert en de input waardeert.

Stel de juiste vragen. U hebt creatieve ideeën nodig, geen onderzoek of analyse. Houd het proces leuk en zorg dat deze mensen er iets aan overhouden. Gebruik sociale media en/of een transparant onlineplatform.

Schakel enkele sleutelpersonen in. Aan uw kant moeten er een paar sleutelfiguren deelnemen, zoals ingenieurs en ontwerpers. Zo kan er een echte kruisbestuiving ontstaan. U kunt virtuele ontmoetingen organiseren tussen interne en externe creatievelingen, en voor speciale gelegenheden een paar innovatieve consumenten uitnodigen.

Bron: Entrepreneur.com

Zoek de juiste mensen. Een geslaagde cocreatie begint met een goede conversatie. U hebt interessante, creatieve gebruikers nodig die vanuit verschillende perspectieven naar uw product kijken. Hebt u mensen in die gemeenschap die uw product verwerpen? Nodig ze uit. Geef iedereen voortdurend het gevoel dat u luistert en de input waardeert. Stel de juiste vragen. U hebt creatieve ideeën nodig, geen onderzoek of analyse. Houd het proces leuk en zorg dat deze mensen er iets aan overhouden. Gebruik sociale media en/of een transparant onlineplatform. Schakel enkele sleutelpersonen in. Aan uw kant moeten er een paar sleutelfiguren deelnemen, zoals ingenieurs en ontwerpers. Zo kan er een echte kruisbestuiving ontstaan. U kunt virtuele ontmoetingen organiseren tussen interne en externe creatievelingen, en voor speciale gelegenheden een paar innovatieve consumenten uitnodigen. Bron: Entrepreneur.com