Kies het product. Welk van uw producten gaat u weggeven als staaltje? U kunt bijvoorbeeld afwisselend nieuwe, onbekende en goed verkopende producten uitdelen. Omdat u niet weet wie het artikel in handen krijgt, moet het product een breed publiek aanspreken.

Vind uw publiek. Geef uw staaltjes weg op plaatsen waar u doelpubliek in groten getale te vinden is. Dat kan een studentenbuurt zijn, of de betere supermarkt, een sport- of muziekevenement enz.

Plan de actie. U kunt het productievolume een beetje opdrijven met het oog op het uitdelen van staaltjes. En laat u voorbijgangers proeven aan een stand of geeft u het product mee in een verpakking? Een originele verpakking werkt meestal goed. Maak er een leuke ervaring voor de consument van.

Meet de resultaten. Wordt er op Twitter gesproken over uw actie? Is uw klantenbestand toegenomen? Heeft uw website meer bezoekers?

Bron: Inc.com

Kies het product. Welk van uw producten gaat u weggeven als staaltje? U kunt bijvoorbeeld afwisselend nieuwe, onbekende en goed verkopende producten uitdelen. Omdat u niet weet wie het artikel in handen krijgt, moet het product een breed publiek aanspreken. Vind uw publiek. Geef uw staaltjes weg op plaatsen waar u doelpubliek in groten getale te vinden is. Dat kan een studentenbuurt zijn, of de betere supermarkt, een sport- of muziekevenement enz. Plan de actie. U kunt het productievolume een beetje opdrijven met het oog op het uitdelen van staaltjes. En laat u voorbijgangers proeven aan een stand of geeft u het product mee in een verpakking? Een originele verpakking werkt meestal goed. Maak er een leuke ervaring voor de consument van. Meet de resultaten. Wordt er op Twitter gesproken over uw actie? Is uw klantenbestand toegenomen? Heeft uw website meer bezoekers? Bron: Inc.com