Vraag uw abonnees om hulp. Aarzel niet om regelmatig uw abonnees te vragen de e-mail door te sturen naar vrienden of de newsletter aan te bevelen aan hun contacten. Voeg daarom een link 'Doorsturen naar een vriend' toe. Zorg wel steeds voor een goede reden waarom de mail doorgestuurd kan worden, en eventueel voor een extraatje voor de abonnee.

Maak een overzichtelijk en aantrekkelijk inschrijvingsformulier. Het formulier moet op een strategische plaats op uw website staan, waar iedereen hem kan zien. Zet de link naar het formulier op verschillende pagina's. Het mag geen tien minuten duren om hem in te vullen.

Profiteer van elke gelegenheid. Mensen die naar uw evenement komen, kunnen interesse hebben in uw promoties en nieuwsbrieven. Vraag hen gewoon of ze die willen ontvangen.

Gebruik uw netwerk. Vraag aan een partner, bijvoorbeeld een leverancier, of hij uw producten, diensten of nieuwsbrief kan aanbevelen via zijn eigen mailinglist. Stuur uw mailing naar oude contacten, sponsors of mensen die u zelf hebt aanbevolen.

AdWords. Zorg ervoor dat de mensen die op een betalende link klikken, bijvoorbeeld via Google AdWords, terechtkomen op een pagina waar ze meteen een inschrijvingsformulier zien.

Bron: GraphicMail

Vraag uw abonnees om hulp. Aarzel niet om regelmatig uw abonnees te vragen de e-mail door te sturen naar vrienden of de newsletter aan te bevelen aan hun contacten. Voeg daarom een link 'Doorsturen naar een vriend' toe. Zorg wel steeds voor een goede reden waarom de mail doorgestuurd kan worden, en eventueel voor een extraatje voor de abonnee. Maak een overzichtelijk en aantrekkelijk inschrijvingsformulier. Het formulier moet op een strategische plaats op uw website staan, waar iedereen hem kan zien. Zet de link naar het formulier op verschillende pagina's. Het mag geen tien minuten duren om hem in te vullen. Profiteer van elke gelegenheid. Mensen die naar uw evenement komen, kunnen interesse hebben in uw promoties en nieuwsbrieven. Vraag hen gewoon of ze die willen ontvangen. Gebruik uw netwerk. Vraag aan een partner, bijvoorbeeld een leverancier, of hij uw producten, diensten of nieuwsbrief kan aanbevelen via zijn eigen mailinglist. Stuur uw mailing naar oude contacten, sponsors of mensen die u zelf hebt aanbevolen. AdWords. Zorg ervoor dat de mensen die op een betalende link klikken, bijvoorbeeld via Google AdWords, terechtkomen op een pagina waar ze meteen een inschrijvingsformulier zien. Bron: GraphicMail