- Producenten beperken best het aantal elementen op de verpakking.
- Een aantrekkelijke, overzichtelijke, leesbare en begrijpbare verpakking trekt de aandacht.
- Een duidelijke naam moet precies aangeven wat het product doet. - Door een goede kleurencombinatie met contrasterende kleuren wordt de verpakking meteen opgemerkt in de rekken.
- Consumenten waarderen een georganiseerde en overzichtelijke winkelruimte met gestructureerde schappen. In een onoverzichtelijke winkel kost het meer tijd en moeite om te kiezen.


Bron: Brandimage en Rogil

- Producenten beperken best het aantal elementen op de verpakking. - Een aantrekkelijke, overzichtelijke, leesbare en begrijpbare verpakking trekt de aandacht. - Een duidelijke naam moet precies aangeven wat het product doet. - Door een goede kleurencombinatie met contrasterende kleuren wordt de verpakking meteen opgemerkt in de rekken. - Consumenten waarderen een georganiseerde en overzichtelijke winkelruimte met gestructureerde schappen. In een onoverzichtelijke winkel kost het meer tijd en moeite om te kiezen. Bron: Brandimage en Rogil