- Haalt uw bedrijf de timing van de vandaag besten van de klas? 15 maanden om een nieuw product te ontwikkelen en op de markt te krijgen, 4 maanden voor een snellere lancering, 2 maanden voor een prioritair nieuw format, en 1 maand voor een promotie.
- Definieert en categoriseert uw bedrijf elk project en zijn expliciete startpunt?
- Duiden we projectleiders die zelf het gezag dragen over de tijdslijn en het proces?
- Hebben we ons gebaseerd op onze best practices om ons nieuwe proces uit te tekenen? Denken we op voorhand ook aan methoden om te versnellen?
- Hebben we cruciale momenten bepaald voor een go, een no-go, om beslissingen te herzien en een point-of-no-return?
- Worden onze innovatie-inspanningen gesteund door het topmanagement? Bepalen deze prioriteiten op basis van expliciete criteria?
- Hebben we de tools om te versnellen (een lijst goedgekeurde producten en designs, IT-systemen,...)?
- Maakt deze speed-to-market-methode deel uit van onze gestandaardiseerde managementrapportage?
- Hebben we een cultuur die de waarde van snelheid erkent?

Bron: Speed to win, The Boston Consulting Group

- Haalt uw bedrijf de timing van de vandaag besten van de klas? 15 maanden om een nieuw product te ontwikkelen en op de markt te krijgen, 4 maanden voor een snellere lancering, 2 maanden voor een prioritair nieuw format, en 1 maand voor een promotie. - Definieert en categoriseert uw bedrijf elk project en zijn expliciete startpunt? - Duiden we projectleiders die zelf het gezag dragen over de tijdslijn en het proces? - Hebben we ons gebaseerd op onze best practices om ons nieuwe proces uit te tekenen? Denken we op voorhand ook aan methoden om te versnellen? - Hebben we cruciale momenten bepaald voor een go, een no-go, om beslissingen te herzien en een point-of-no-return? - Worden onze innovatie-inspanningen gesteund door het topmanagement? Bepalen deze prioriteiten op basis van expliciete criteria? - Hebben we de tools om te versnellen (een lijst goedgekeurde producten en designs, IT-systemen,...)? - Maakt deze speed-to-market-methode deel uit van onze gestandaardiseerde managementrapportage? - Hebben we een cultuur die de waarde van snelheid erkent? Bron: Speed to win, The Boston Consulting Group