Duw de klant niets door de strot. U wilt loyale klanten belonen door ze het gevoel te geven dat ze bijzonder zijn. Hang dus niet te veel de verkoper uit.

Vraag om input. Vraag uw klanten zelf waarmee u ze kunt belonen. Stem het programma af op degene die de aankoopbeslissingen neemt.

Raak de klant in hoofd en hart. Van een korting worden klanten blij, maar u kunt ze emotioneel raken door ze bijvoorbeeld op hun verjaardag te laten weten dat u aan ze denkt.

Blijf communiceren. Blijf het programma onder de aandacht brengen en evalueer regelmatig of het nog werkt: de behoeften van de klanten veranderen.

Houd het simpel. Moeilijk begrijpbare voorwaarden van een loyaliteitsprogramma stoten af.

Wees eerlijk. Beloof geen gouden bergen, tenzij u het waar kunt maken.

Maak de rekening. Bedenk bij acties wat de financiële gevolgen zullen zijn. Alleen door alles goed door te rekenen, kunt u er voordeel uit halen.

Loop niet te hard van stapel. Zorg dat u weet waar u aan begint, want u kunt een loyaliteitsprogramma niet ongestraft van de markt halen.

Bron: bizz

Duw de klant niets door de strot. U wilt loyale klanten belonen door ze het gevoel te geven dat ze bijzonder zijn. Hang dus niet te veel de verkoper uit. Vraag om input. Vraag uw klanten zelf waarmee u ze kunt belonen. Stem het programma af op degene die de aankoopbeslissingen neemt. Raak de klant in hoofd en hart. Van een korting worden klanten blij, maar u kunt ze emotioneel raken door ze bijvoorbeeld op hun verjaardag te laten weten dat u aan ze denkt. Blijf communiceren. Blijf het programma onder de aandacht brengen en evalueer regelmatig of het nog werkt: de behoeften van de klanten veranderen. Houd het simpel. Moeilijk begrijpbare voorwaarden van een loyaliteitsprogramma stoten af. Wees eerlijk. Beloof geen gouden bergen, tenzij u het waar kunt maken. Maak de rekening. Bedenk bij acties wat de financiële gevolgen zullen zijn. Alleen door alles goed door te rekenen, kunt u er voordeel uit halen. Loop niet te hard van stapel. Zorg dat u weet waar u aan begint, want u kunt een loyaliteitsprogramma niet ongestraft van de markt halen. Bron: bizz