6 manieren om beter te luisteren

Laten we eerlijk zijn: luisteren is niet zo makkelijk als het lijkt. Niet zelden zijn we te veel bezig met onze eigen gedachten in plaats van aandacht te schenken aan wat anderen tegen ons zeggen. Misschien interesseerde het onderwerp u niet zo, of sprak de ander met een monotone stem of dacht u intussen aan persoonlijke bekommernissen. Toch is het belangrijk dat u uw onverdeelde aandacht schenkt aan uw medewerkers. Zes trucjes.

– Praat minder.

– Concentreer u niet op wat u gaat antwoorden. Werk geen verhaal uit in uw hoofd terwijl de ander nog aan het spreken is.

– Maak de zinnen van de ander niet af.

– Weersta de verleiding om de conversatie te domineren (zie eerste punt).

– Geef gepast commentaar, maar onderbreek niemand.

– Geef zo nodig kort weer wat de andere net heeft gezegd, zodat u de focus behoudt en kunt tonen dat u geluisterd hebt.

Bron: Kellyservices.ca

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content