5 tekenen van een foute marketing

Als u een van deze vijf knipperlichten herkent, is het waarschijnlijk een goed idee om uw marketing te herzien. Misschien is uw merk aan renovatie toe, moet u uw waardevoorstel aanpassen of uw relatie met klanten anders bekijken.

Niets past bij elkaar. Sterke merken brengen dezelfde boodschap over in elke interactie met klanten. Als uw boodschappen en visuele kenmerken (website, reclame, marketingmateriaal…) van verschillende bedrijven lijken te komen, moet u ze aanpassen om een consequent merk te creëren.

U weet niet wat u wilt. Als u geen doelstellingen op één jaar en op vijf jaar hebt vastgelegd, kunnen uw marketinginspanningen tevergeefs zijn. Neem de tijd om uw zakelijke objectieven te bepalen en bedenk daarna hoe uw merk en marketing kunnen helpen om deze doelen te bereiken.

U weet niet hoe u uw klanten kunt bereiken. Verspil geen tijd aan mensen en op plaatsen die uw business niet vooruithelpen. Bepaal uw doelpubliek en denk na welke voordelen en boodschappen belangrijk zijn voor hen. Daarna kunt u het juiste medium kiezen.

U praat alleen over uzelf. Er is een verschil tussen sociaal zijn en opdringerig zijn. Neem de tijd om mensen te leren kennen (persoonlijk of via sociale media) en bouw relaties op door zinvolle informatie te geven. Verveel hen niet met marketingboodschappen.

De concurrentie ziet er beter uit. Als u minder goed oogt of klinkt dan de concurrentie, hebben consumenten geen reden om zaken met u te doen. Maak duidelijk hoe u zich onderscheidt van de anderen. Vooral op het internet moet u meteen een heldere en krachtige indruk maken.

Tot slot: verander uw marketing niet te grondig. U zou bestaande klanten kunnen afschrikken. Voer kleine aanpassingen aan die uw merk versterken.

Bron: Entrepreneur.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content