De omzet van de audiovisuele activiteiten in België en Nederland (Q-Music) daalde licht tot 200 miljoen euro. De nettowinst zakte met 25 pct tot 13 miljoen euro. In België gingen vorig jaar de vernieuwde SBS-zenders VIER en VIJF van start. Het bestedingsaandeel van de Vlaamse Mediamaatschappij (VTM, 2BE, Q-Music) daalde licht, maar pas na de zomer. "We hebben met de VVMa zwaar geïnvesteerd in het programmaschema en hebben ons, ondanks de komst van VIER en VIJF, meer dan kunnen handhaven. We wachten af wat 2013 brengt, maar dit soort televisie maken met drie spelers, in een kleine markt als Vlaanderen, is op lange termijn onhoudbaar", aldus Van Thillo. De omzet van de uitgeefactiviteiten in Nederland (Volkskrant, Het Parool) en België (onder meer Het Laatste Nieuws, De Morgen en Dag Allemaal) daalde licht tot 726 miljoen euro en de nettowinst verloor 20 pct tot 42 miljoen euro. De advertentiemarkt van de printafdeling in België daalde licht en werd slechts ten dele gecompenseerd door de stijging in de digitale markt. "Het was een moeilijk jaar voor de advertentiemarkt. We vrezen dat het een conjunctureel effect is, voor alle tijdschriften." (Belga)

De omzet van de audiovisuele activiteiten in België en Nederland (Q-Music) daalde licht tot 200 miljoen euro. De nettowinst zakte met 25 pct tot 13 miljoen euro. In België gingen vorig jaar de vernieuwde SBS-zenders VIER en VIJF van start. Het bestedingsaandeel van de Vlaamse Mediamaatschappij (VTM, 2BE, Q-Music) daalde licht, maar pas na de zomer. "We hebben met de VVMa zwaar geïnvesteerd in het programmaschema en hebben ons, ondanks de komst van VIER en VIJF, meer dan kunnen handhaven. We wachten af wat 2013 brengt, maar dit soort televisie maken met drie spelers, in een kleine markt als Vlaanderen, is op lange termijn onhoudbaar", aldus Van Thillo. De omzet van de uitgeefactiviteiten in Nederland (Volkskrant, Het Parool) en België (onder meer Het Laatste Nieuws, De Morgen en Dag Allemaal) daalde licht tot 726 miljoen euro en de nettowinst verloor 20 pct tot 42 miljoen euro. De advertentiemarkt van de printafdeling in België daalde licht en werd slechts ten dele gecompenseerd door de stijging in de digitale markt. "Het was een moeilijk jaar voor de advertentiemarkt. We vrezen dat het een conjunctureel effect is, voor alle tijdschriften." (Belga)