Het campagnefilmpje kreeg de naam '1944' mee, en was bedoeld als soort van opvolger van de beroemde Apple-commercial voor de Super Bowl van 1984.

In de video, waarvan de volledige versie negen minuten duurde en de productie naar verluidt 50.000 dollar kostte, vergelijkt Apple haar strijd tegen concurrent IBM met de Tweede Wereldoorlog. Jobs als president Roosevelt stuurt zijn manschappen 'ten oorlog' tegen IBM.

Craig Elliott, een oud-medewerker van Apple die later zijn eigen bedrijfje oprichtte, deelde de video nu met Network World. Steve Jobs overleed vorig jaar aan de gevolgen van kanker. (KVDA)

'1944'

'1984' - geregisseerd door Ridley Scott

Het campagnefilmpje kreeg de naam '1944' mee, en was bedoeld als soort van opvolger van de beroemde Apple-commercial voor de Super Bowl van 1984. In de video, waarvan de volledige versie negen minuten duurde en de productie naar verluidt 50.000 dollar kostte, vergelijkt Apple haar strijd tegen concurrent IBM met de Tweede Wereldoorlog. Jobs als president Roosevelt stuurt zijn manschappen 'ten oorlog' tegen IBM. Craig Elliott, een oud-medewerker van Apple die later zijn eigen bedrijfje oprichtte, deelde de video nu met Network World. Steve Jobs overleed vorig jaar aan de gevolgen van kanker. (KVDA) '1944''1984' - geregisseerd door Ridley Scott