"Ik zeg altijd dat ik lang op de borden van de mensen heb gelegen", lacht Rubin, als hij praat over zijn carrière als marketeer van consumentengoederen. Die voerde hem van Bongrain over Danone naar Bel Belgium. "Overal heb ik geprobeerd toegevoegde waarde te brengen."
Sinds twee jaar zit hij aan de andere kant van de tafel. Zijn missie: Delhaize weer een eigen gezicht geven. "De groep heeft te veel richtingen uitgeprobeerd. We moeten weer een eigen strategie ontwikkelen, in plaats van die van een ander te volgen."
Rubin praat altijd in de eerste persoon meervoud. "Ik ben een dromer", zegt hij. "En ik wil dat anderen met mij meedromen. Onze marketingploeg moet de beste van België zijn."
Joachim Rubin: vicepresident marketing Delhaize
Joachim Rubin moet het DNA van Delhaize weer zichtbaar maken. Hij is de eerste vicepresident marketing bij Delhaize die niet uit de distributie komt.
"Ik zeg altijd dat ik lang op de borden van de mensen heb gelegen", lacht Rubin, als hij praat over zijn carrière als marketeer van consumentengoederen. Die voerde hem van Bongrain over Danone naar Bel Belgium. "Overal heb ik geprobeerd toegevoegde waarde te brengen."
Sinds twee jaar zit hij aan de andere kant van de tafel. Zijn missie: Delhaize weer een eigen gezicht geven. "De groep heeft te veel richtingen uitgeprobeerd. We moeten weer een eigen strategie ontwikkelen, in plaats van die van een ander te volgen."
Rubin praat altijd in de eerste persoon meervoud. "Ik ben een dromer", zegt hij. "En ik wil dat anderen met mij meedromen. Onze marketingploeg moet de beste van België zijn."
Marketeer van het jaar 2013
- Wie wordt de Marketeer van het Jaar 2013?
- Catherine Willemart: senior marketing-manager Godiva
- David Tornel: directeur marketing Ethias Insurance
- Joachim Rubin: vicepresident marketing Delhaize
- Alexandre Centner: verantwoordelijke marketing & communicatie Famous Clothes