Ruim twintig procent van de achterlandtrafiek van de Antwerpse haven verloopt van en naar Duitsland. Noordrijn-Westfalen is de grootste economische regio van het land.

Lindenblatt, die onder meer een toppositie bekleedde bij ThyssenKrupp Steel Europe, moet de Antwerpse haven meer slagkracht geven in Duitsland. Hij zal contacten onderhouden met belangrijke spelers in de Duitse logistieke en industriële sector en zo het strategische-, commerciële- en marketingbeleid van het Antwerpse Havenbedrijf ondersteunen, luidt het.

Het grootste deel van de goederen die tussen Antwerpen en Duitsland worden verscheept, wordt in containers vervoerd. Daarnaast gaat het vaak om staalproducten, petroleumderivaten, mineralen en chemicaliën. In 2009 bedroeg de gecontaineriseerde achterlandtrafiek van en naar Duitsland ongeveer één miljoen TEU (20-voet-containers), waarvan driekwart per binnenvaart werd getransporteerd.

Ruim twintig procent van de achterlandtrafiek van de Antwerpse haven verloopt van en naar Duitsland. Noordrijn-Westfalen is de grootste economische regio van het land. Lindenblatt, die onder meer een toppositie bekleedde bij ThyssenKrupp Steel Europe, moet de Antwerpse haven meer slagkracht geven in Duitsland. Hij zal contacten onderhouden met belangrijke spelers in de Duitse logistieke en industriële sector en zo het strategische-, commerciële- en marketingbeleid van het Antwerpse Havenbedrijf ondersteunen, luidt het. Het grootste deel van de goederen die tussen Antwerpen en Duitsland worden verscheept, wordt in containers vervoerd. Daarnaast gaat het vaak om staalproducten, petroleumderivaten, mineralen en chemicaliën. In 2009 bedroeg de gecontaineriseerde achterlandtrafiek van en naar Duitsland ongeveer één miljoen TEU (20-voet-containers), waarvan driekwart per binnenvaart werd getransporteerd.