In de krant Le Soir spreekt hij vrijdag van een hold-up van 9 miljoen op de Waalse begroting.

André Antoine ontving op 10 februari een schrijven van Reynders, die aankondigde dat het Waals gewest niet langer de bijkomende verkeersbelasting voor LPG-voertuigen zou ontvangen. Over de hele legislatuur betekent dat een verlies van 9 miljoen euro. De andere gewesten grijpen samen naast 15 miljoen.

"De belasting werd sinds 27 jaar zonder de minste betwisting doorgestort. En opeens wordt daar een eind aan gemaakt", stelt Antoine vast. Hij betwist de beslissing op zich niet, maar wel de manier waarop de federale minister ze doorvoert.

Onterecht aan de gewesten doorgestort volgens federale overheid

Bij de minister van Financiën luidt het dat er op vraag van Vlaanderen een werkgroep was opgestart omdat Vlaanderen een aantal taksen rechtstreeks wilde innen. In de werkgroep, waarin ook Wallonië vertegenwoordigd was, werd vastgesteld dat de bijkomende verkeersbelasting onterecht aan de gewesten werd doorgestort.

In de krant Le Soir spreekt hij vrijdag van een hold-up van 9 miljoen op de Waalse begroting. André Antoine ontving op 10 februari een schrijven van Reynders, die aankondigde dat het Waals gewest niet langer de bijkomende verkeersbelasting voor LPG-voertuigen zou ontvangen. Over de hele legislatuur betekent dat een verlies van 9 miljoen euro. De andere gewesten grijpen samen naast 15 miljoen. "De belasting werd sinds 27 jaar zonder de minste betwisting doorgestort. En opeens wordt daar een eind aan gemaakt", stelt Antoine vast. Hij betwist de beslissing op zich niet, maar wel de manier waarop de federale minister ze doorvoert. Onterecht aan de gewesten doorgestort volgens federale overheid Bij de minister van Financiën luidt het dat er op vraag van Vlaanderen een werkgroep was opgestart omdat Vlaanderen een aantal taksen rechtstreeks wilde innen. In de werkgroep, waarin ook Wallonië vertegenwoordigd was, werd vastgesteld dat de bijkomende verkeersbelasting onterecht aan de gewesten werd doorgestort.